De prijs die je betaalt voor slechte SEO

De prijs die je betaalt voor slechte SEO

Slechte SEO is funest voor de vindbaarheid van je website in de zoekmachine. Als je een website hebt en je wilt dat deze door bezoekers gevonden wordt, dan moet je tijd en energie steken in de zoekmachine optimalisatie.

Laat je dat na of gebruik je slechte of niet toegestane technieken dan merk je al snel de gevolgen. De zoekmachines willen graag relevante resultaten tonen als gebruikers op zoek zijn naar informatie.

De websites worden door Google beoordeeld op verschillende aspecten, zoals op de inhoud, technische structuur, relevante backlinks en autoriteit van de website.

Gevolgen van slechte content

Voeg je regelmatig content aan je website toe en snap je niet waarom de zoekmachine je website niet hoger in de zoekresultaten vertoont?

Dan is de kans groot dat het slechte content betreft, waar Google geen waardering aan toekent.

Slechte content bestaat bijvoorbeeld uit korte teksten van minder dan honderd woorden met weinig relevante inhoud.

Je kunt wel korte teksten combineren met langere stukken tekst, waar de bezoekers van je website ook echt wat aan hebben. Zorg voor links naar deze teksten en neem bijvoorbeeld zelf ook een link in je tekst op.

Schrijf ook niet teveel over dezelfde onderwerpen, waarvan de titel bijvoorbeeld net even verschilt, maar de inhoud overeenkomt met een andere tekst op je website.

Zorg ook altijd dat je unieke teksten schrijft. Gebruik bovendien headers, title tag en een meta description.

Sta je hoog in de zoekmachine met je website blijf dan je concurrenten voor en ga door met aandacht besteden aan het regelmatig toevoegen van content.

Dat hoeven niet alleen teksten te zijn, maar kan ook bestaan uit filmpjes en foto’s.

Klakkeloos overal links aanmelden

Een ander voorkomend type van slechte SEO is het klakkeloos aanmelden van je website bij vage directories. Je kunt op die manier wel veel backlinks creëren, maar de zoekmachine kent daar geen waarde aan toe.

Het gevolg is dat je website dus daardoor niet hoger in de zoekmachine komt.

Link spamming is een voorbeeld van hoe het niet moet en als je daar wel aan begint, dan kan dat zelfs een afstraffing van Google tot gevolg hebben.

Het langzaam opbouwen van kwalitatieve backlinks wordt wat dat betreft meer gewaardeerd.

Dat kun je bereiken door de opbouw van het linkbuilding patroon zo natuurlijk mogelijk en gevarieerd te laten zijn.

Denk daarbij aan Facebook likes, Tweets naar artikelen, links van blogs en links van relevante directories.

Wegzakken in de zoekmachine

Heb je heel erg je best gedaan om je website hoog in de zoekmachine te krijgen en is dat gelukt? Ga dan niet achterover leunen, maar blijf op periodieke basis bezig met de optimalisatie van je website.

Je concurrenten zitten namelijk ook niet stil.

Als je niets meer doet aan de optimalisatie van je website, dan zak je vanzelf weer weg in de zoekmachine en zijn alle eerdere inspanningen uiteindelijk voor niets geweest.

Slechte SEO heeft grote gevolgen, maar ook het eenmalig inzetten op een hoge positie zal invloed hebben op je positie in de zoekmachine.

Dan rest nog: Aan de top komen is moeilijk, maar aan de top blijven is moeilijker.
Reactie plaatsen