De 3 belangrijkste SEO statistieken in Analytics
arrow_drop_up arrow_drop_down
21 juli 2014 
in SEO

De 3 belangrijkste SEO statistieken in Analytics

Website statistieken zijn een belangrijke raadgever voor het monitoren en bijsturen voor je SEO strategie.

Veruit het populairste web statistiek programma is Google Analytics. Hedendaagse website statistiek programma’s houden tientallen, zo niet honderden statistieken bij maar hoe weet je nu welke van belang zijn voor SEO?

Daarnaast is er nog een ander probleem, het is prachtig als zoveel statistieken worden verzameld maar dan dien je ze ook te monitoren en op de juiste manier te interpreteren.

In de praktijk merk ik dat dit vaak een ondergeschoven kindje is.

Om meer duidelijkheid te scheppen hebben we de 3 belangrijkste SEO statistieken voor je verzameld.

  1. Bouncepercentage
  2. Pagina’s/sessie
  3. Gemiddelde sessieduur

Ook benieuwd waarom deze statistieken zo belangrijk zijn en hoe je ze moet interpreteren? Lees dan m’n artikel op Marketingmed.nl.

De 3 belangrijkste website statistieken in Analytics

P.s. Ben jij het hier mee eens? Wat zijn volgens jou de belangrijkste statistieken? (Ben benieuwd naar je reactie!)

Rowdy Groothedde

Door

Rowdy Groothedde

op 22 July 2014

Hoi Mark, Heb jij nog goede tips om het bouncepercentage te verlagen? Ik zit steeds rond de 82%. Ik neem aan dat dit niet een al te beste score is? Bedankt voor je al informatie die je deelt op je blog!

Mark van Tuel

Door

Mark van Tuel

op 10 October 2014

Of een bouncerate goed is of niet hangt af van het soort website (blog, webwinkel, corporate etc.) en van de markt. Ik zie dat je een blog hebt en voor blogs varieert een goede bouncerate tussen de 55-75%.

rob

Door

rob

op 24 September 2014

Bedankt voor de tips, ga er gelijk mee aan de slag!

Mark van Tuel
Reactie plaatsen

Contact met een Ompro specialist

Online marketing specialist contact
Cookie erbij?