Page content

Google Adwords

Google Adwords is een online advertentieprogramma van Google, waar bedrijven tegen betaling gebruik van kunnen maken. Je kunt zelf bepalen voor welke zoekopdrachten je in de gesponsorde zoekresultaten naar boven komt, maar hebt ook de mogelijkheid om zoekwoorden uit te sluiten.

Over het algemeen boek je met zoekmachine adverteren (SEA) sneller resultaten dan met zoekmachine optimalisatie (SEO). Bij Google Adwords kun je direct beginnen met adverteren op basis van clicks. Je bepaalt zelf hoeveel geld je uit wilt geven op basis van de Cost per Click.

Om te voorkomen dat de kosten bij het gebruik van Google Adwords ineens hoog oplopen, heb je de mogelijkheid om een maximaal bedrag als limiet te stellen. Dat kan per dag, maar ook per maand.

Zo kun je bijvoorbeeld bepalen dat je maximaal 4 euro per dag uit wilt geven en niet meer dan 10 eurocent per klik wilt betalen.

De essentie van SEA

Op het gebied van adverteren in zoekmachines kun je verschillende doelen bereiken. Een van de doelen is om zoveel mogelijk vertoningen realiseren, maar je kunt ook voor jezelf als doel stellen dat je wilt dat er zoveel mogelijk mensen doorklikken naar je website.

Uiteindelijk draait het bij de meeste adverteerders die SEA toepassen om een zo hoog mogelijke conversie te realiseren. Hoe meer mensen op je advertentie klikken des te beter. Vaak hebben specifiekere zoekwoorden een hogere conversie dan algemene.

Comment Section

0 reacties op “Google Adwords

Plaats een reactie


*