Google Shopping specialist

Google Shopping specialist nodig?

Ompro is dé Google Shopping specialist voor jouw webshop!

Meer verkopen door onze Google Shopping expert

Als actieve online retailers houd je het liefst zo veel mogelijk in eigen hand. Inkoop, webshopbeheer, marketing en contact met klanten. Dat zijn aardig wat verschillende specialisaties, dus soms kun je wel wat extra expertise gebruiken. Bijvoorbeeld om snel betere resultaten te krijgen van online advertenties op Google Shopping. 


Voor de best renderende campagnes op dit populaire platform schakel je misschien liever een deskundige in. De marketingspecialisten van Ompro helpen e-commerce winkeliers graag om hun artikelen op de beste plekken van Google Shopping te krijgen.


Google Shopping groeit enorm snel. Het is momenteel dé plek waar je als online winkelier zichtbaar moet zijn om je producten aan internetters voor te schotelen. Het gemak van Shopping zit erin dat kopers in één oogopslag de artikelen van verschillende webwinkels vergelijken. Ze kiezen voor de aanbieder met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Met één muisklik is de klant in je webwinkel, klaar om de verkoop af te ronden. 


Het bespaart de klant de tussenstap van zelf webwinkels afstruinen, wat Google Shopping bijna onweerstaanbaar maakt voor de klant. Maar ook voor jouw bedrijf! De kosten per klik liggen gemiddeld laag, terwijl je er dankzij het visuele aspect van de advertentie juist wel een waardevolle bezoeker voor terugkrijgt! 

Google Shopping specialist

Prominent in beeld


Voorheen stonden de advertenties van Shopping nog wat verstopt naast de zoekresultaten, maar tegenwoordig verschijnen ze prominent bovenaan de zoekresultaten. Zelfs nog boven de organische resultaten! Daar wil je jouw producten natuurlijk tussen hebben staan. Net als in een succesvol winkelcentrum is het bij Google Shopping erg druk geworden: er is veel concurrentie tussen webwinkels die allemaal direct zichtbaar willen zijn.


Iedereen zoekt naar de beste zoekwoorden en werkt hard aan de slimste shopping campagnes om op te vallen tussen de andere webwinkels. Net als Google zelf werkt Shopping met allerlei algoritmes op basis waarvan de advertenties getoond worden. Expertise op dit vlak vind je bij Ompro, de specialist op het gebied van SEA (Search Engine Advertising), oftewel: adverteren via Google.


Google shopping product feed vullen


Het begin is simpel. Als verkoper maak je een account aan bij het Google Merchant Center en dat koppel je aan je Google Ads-account (voorheen: Adwords). En dan kun je aan de slag! En wel met het maken van een shopping feed ofwel product feed. Da’s makkelijker gezegd dan gedaan. Want weet jij precies hoe? Welke artikelen zet je in de feed? En welke informatie moet ik van ieder artikel toevoegen? Op basis van jouw input maakt Google zelf de advertenties op, dus de feed moet écht goed zijn om effectief te adverteren in Google Shopping. Bij Ompro helpen we je graag verder op weg met deze technische materie. 

Wil je samenwerken met Ompro?

Je Google Shopping budget bepalen

Naast een goede shopping feed, is het ook van belang scherp te hebben hoeveel geld je aan je advertenties wilt uitgeven. Net zoals in Google Ads betaal je in Google Shopping per keer dat er op je advertentie geklikt wordt. Maar voor het ene zoekwoord betaal je meer dan voor het ander. Dat werkt volgens een soort ‘veilingsysteem’. Via Google Ads (voormalige Google Adwords) richt je je biedingsstrategie in. Je bepaalt zelf hoeveel je ‘biedt’ op een bepaald zoekwoord, maar biedt je concurrent steevast hoger? Dan zullen zijn advertenties vaker getoond worden dan die van jou. Het kost jou dan niks, maar het levert je ook niets op. 

Schakel Ompro in als uw Google Shopping specialist!

Google Shopping kent best wat valkuilen die het lastig maken om vanuit het niets – op basis van je onderbuikgevoel – een campagne op te zetten. We zien geregeld dat ondernemers veel geld investeren in een Google Shopping-campagne, zonder dat ze er veel rendement uithalen. Bij Ompro behoeden we online retailers voor deze obstakels. Schakel je onze hulp in? Dan mag je het volgende van ons verwachten:


  • We helpen je bij het achterhalen van de beste zoekwoorden voor jouw webwinkel. Door slim gekozen keywords op de juiste manier toe te passen in je shopping feed en je Google Ads- en Shopping-campagnes, krijgen je advertenties optimaal bereik.
  • Onze Google Shopping experts weten precies waar je op moet letten bij het aanmaken van een shopping feed. Hoe rijker jouw feed, hoe méér data je doorspeelt aan Google. En hoe beter de resultaten in Google Shopping.
  • We zorgen dat alles technisch juist gekoppeld- en ingericht is – in het Google Merchant Center, je shopping feed én Google Ads. We finetunen je campagnes waar nodig.
  • Samen met jou bepalen we de beste strategie voor je online marketing; we overleggen welk advertentiebudget past bij jouw wensen. Daarin zoeken we altijd naar de beste prijs-kwaliteitverhouding.
  • We laten je niet in de steek als de campagnes live zijn. We blijven je campagnes monitoren, en sturen bij waar nodig – voor effectiviteit op de langere termijn!
  • Je ontvangt maandelijks een rapportage van ons, zodat je inzicht houdt in onze inspanningen én het belangrijkste: de resultaten!

Kortom: Wij weten precies hoe je een campagne opzet die optimaal rendeert. Hierdoor bemachtig je betere posities in Google dan je concurrent, nemen de verkopen in je shop toe én stijgt je omzet. Die kans laat je toch niet schieten? Neem contact met ons op, onze Google Shopping specialisten staan voor je klaar!

Wil je samenwerken met Ompro?