Google Ads uitbesteden - Zoekmachine adverteren (SEA)
arrow_drop_up arrow_drop_down
Google Ads uitbesteden (SEA)

Google Ads uitbesteden

Zoekmachine adverteren uitbesteden aan ervaren SEA specialisten?

Zorgeloos je Google Ads uitbesteden 

Direct meer relevante bezoekers, je naamsbekendheid vergroten en meer contactaanvragen of verkopen realiseren?


Google Ads is een slimme manier om je doelgroep snel te bereiken. Door zichtbaar te zijn op het moment dat jouw doelgroep online op zoek gaat naar het type product of dienst dat jij aanbiedt, besteed je je advertentiebudget zeer efficiënt.

 

Google Ads campagnes zijn complexer dan je op het eerste gezicht zou denken. Met de verkeerde instellingen, je richten op de verkeerde zoekwoorden of een slechte landingspagina, zal je marketingbudget snel op zijn zonder enig resultaat.


Het is daarom aan te raden om je Google advertenties uit te besteden bij aan een specialist. 

 

Ompro helpt je daar graag bij! Op deze pagina vertellen we je meer over Google Ads en onze werkwijze.

Neem contact met ons op:

Wat is Google Ads?

Wanneer een gebruiker van Google een zoekopdracht intypt, toont de zoekmachine zowel betaalde als organische resultaten. De betaalde zoekadvertenties worden boven de organische resultaten getoond en noemen we Google Ads. Google Ads is een vorm van Search Engine Advertising, ook wel SEA genoemd. 

 

Hoge posities in de organische resultaten worden bereikt door middel van Search Engine Optimization, kortweg SEO of zoekmachine optimalisatie. Een zeer effectieve strategie is om zowel in SEO als SEA te investeren. Met de advertenties bereik je direct je doelgroep en door de stijgende organische posities kun je je budget steeds verder verlagen.

 

Er zijn verschillende vormen van Google Ads. De meest bekende zijn de tekstadvertenties die bovenaan de zoekresultaten getoond worden. Deze vorm van SEA herken je aan het woordje ‘Advertentie’ of ‘Adv.’ voor de url. Andere campagnetypen zijn Google Shopping, Remarketing en Display Advertising. Verderop op deze pagina meer daarover.

 

Krijg je nog maar weinig verkeer binnen op jouw website? Blijf niet afwachten, maar start vandaag nog met Google Ads!

Waarom investeren in Google Ads?

Het bedrijven van online marketing en verkeer richting je website genereren kan op vele verschillende manieren. Wat Google Ads echter zo’n effectieve oplossing maakt, is de doelgerichte manier waarop je jouw advertenties kan targeten. 

Is jouw product of dienst bijvoorbeeld voornamelijk interessant voor mannen van een bepaalde leeftijd, woonachtig in een bepaalde stad, land of provincie? Dan kun je je jouw advertenties zo instellen dat alleen deze groep ze te zien krijgt. 

 

Omdat jouw advertenties gekoppeld worden aan zoekopdrachten die gebruikers intypen, worden jouw Ads alleen getoond wanneer jouw doelgroep specifiek op zoek naar jouw product of dienst is of een probleem heeft waar jouw dienstverlening een oplossing voor biedt. Dit is een groot voordeel ten opzichte van traditionele reclame, omdat er maar weinig marketing waste plaatsvindt en je budget zeer effectief besteedt wordt.

De verschillende Google Ads-campagnetypen

Google advertenties bestaan in veel verschillende vormen, elk in te zetten voor een specifiek doel of type product. We leggen de vier belangrijkste Google Ads-campagnetypen uit:


Google Search Netwerk


Ook wel zoekadvertenties genoemd. Ze worden door middel van een titel, url en kort stukje tekst boven de organische zoekresultaten getoond nadat een gebruiker een bepaald zoekwoord intypt. Zeer effectief om in te zetten bij producten of diensten waar mensen via Google naar op zoek gaan.


Google Shopping


Naast tekstuele is ook visuele adverteerruimte een mogelijkheid. Net als de zoekadvertenties worden ook de Google Shopping resultaten boven de organische zoekresultaten getoond. Dit campagnetype is met name interessant voor retail bedrijven, waarbij uiterlijke kenmerken een belangrijk onderscheidend kenmerk van het product is.


Google Display Netwerk


Visuele banneradvertenties op andere websites. Google fungeert als het ware als de broker die adverteerders en websites met bannerruimte bij elkaar brengt. Door display advertising in te zetten, kun je jouw doelgroep bereiken en jouw boodschap vertellen, terwijl mensen niet doelgericht zoeken naar een bepaalde oplossing of dienst. Een goede oplossing voor producten of diensten waar niet doelgericht op gezocht wordt.


Google Remarketing


Met Google Remarketing target je mensen die al eens eerder op jouw website zijn geweest. Hebben ze al eens rondgekeken maar zijn ze niet tot aankoop overgegaan? Deze mensen zijn al bekend met jouw merk en daardoor makkelijker over te halen om jouw product alsnog af te nemen of contact met je op te nemen.

Constant monitoren en optimaliseren

Door je campagnes contant te monitoren en bij te sturen, leer je steeds meer over het zoekgedrag van jouw doelgroep. Bijvoorbeeld dat de meeste conversies in het weekend plaatsvinden en het hoogste conversiepercentage op mobiel plaatsvindt. 

 

Ook zul je steeds meer zoekopdrachten ontdekken die mensen gebruiken om jouw product of dienst te vinden. De converterende zoekwoorden voegen we toe aan je campagne en de slecht presterende zoekwoorden sluiten we uit.

 

Al deze nieuwe informatie gebruiken we om jouw advertenties nóg doelgerichter in te zetten en zo je conversiepercentage per klik te verhogen. Naarmate we langer bezig zijn, zullen jouw advertenties dus steeds meer op leveren!

Google Ads uitbesteden aan ervaren bureau

Je Google Ads uitbesteden aan een ervaren specialist of bureau is een verstandige keuze. Omdat Ompro als full service online marketing bureau gespecialiseerd is in zowel zoekmachine optimalisatie, linkbuilding, conversie-optimalisatie als de verschillende campagnetypen van Google Ads, kunnen we je altijd van een passend advies voorzien voor jouw specifieke situatie.

 

Besluit je om Google Ads bij ons uit te besteden, dan starten wij altijd met een kennismaking en analyse van jouw huidige online marketing activiteiten. Tijdens deze sessie bespreken we je doelen en zoeken we uit waar de knelpunten liggen. Samen kijken we wat voor jou de beste strategie is om jouw doelen te bereiken.

 

Natuurlijk is elke samenwerking gebaseerd op maatwerk. Enkele voorbeelden van mogelijke werkzaamheden om van jouw Google Ads campagne een succes te maken:

 

  • Optimalisatie van landingspagina’s
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Zoekadvertenties schrijven of verbeteren
  • Banneradvertenties opmaken
  • Google Ads opzetten, instellen en beheren
  • Constante monitoring en optimalisatie

Hoe onze Google Ads specialisten te werk gaan

Door onze jarenlange ervaring en doelgerichte aanpak weten we voor al onze klanten een mooie ROI vast te stellen. Uitgebreid onderzoek, voorbereiding, monitoring en bijsturen is hierbij essentieel. Dit is onze werkwijze:

1. Strategie opstellen

In een informele strategiesessie bespreken we jouw doelen, je belangrijkste diensten- of productpagina’s, welke doelgroep je wil bereiken, welke campagnetype het meest geschikt is, het budget, de tone of voice van jouw advertenties en stellen we de KPI’s op.

2. Zoekwoorden onderzoek

Nu we weten wie de doelgroep is en wat we met Google Ads willen bereiken, onderzoeken we welke zoekwoorden jouw doelgroep gebruikt om jouw product of dienst te vinden. Door middel van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek komt naar voren waar de kansen liggen.

3. Landingspagina’s optimaliseren

Een belangrijk onderdeel van Google Ads succes is de kwaliteit van de landingspagina waar het verkeer naartoe gestuurd wordt. We analyseren je landingspagina’s en adviseren op het gebied van mogelijke verbeteringen. Als het de voorkeur heeft, kunnen onze specialisten deze wijzigingen zelf ook doorvoeren.

4. Google Analytics inrichten

Om de KPI’s en ROI in de gaten te houden, richten we meteen een dashboard in door middel van Google Analytics. Zo kun je ten alle tijden zien wat het advertentiebudget jou oplevert in de vorm van bezoekers en conversies.

5. Campagnes opstarten

Alles staat nu klaar om de eerste campagnes op te starten! Op basis van jouw input tijdens de strategiesessie, en het resultaat van het zoekwoorden onderzoek, worden de campagneteksten geschreven en klaargezet in het Google Ads account. Na je goedkeuring zetten we de campagnes live.

6. Monitoren en bijsturen

Elke maand bekijken we de resultaten en sturen bij waar nodig. Door nieuwe zoekwoorden toe te voegen, slecht presterende zoekwoorden uit te sluiten en de bodaanpassingen biedingen te optimaliseren zul je steeds meer rendement voor je budget krijgen uit het budget halen.

7. Maandelijkse rapportages

Elke maand ontvang je van ons een uitgebreide rapportage waarin we de voortgang delen van jouw campagnes. We zijn transparant in wat we voor je doen en laten zien wat onze werkzaamheden jou opleveren in de vorm van verkeer en conversie.

Onze tevreden klanten

Rockfon SEO
Skepp SEO
Douche Concurrent SEO
Palletcentrale SEO
Ageras SEO
IPD opleidingen SEO

Online marketing scan

Benieuwd of Google Ads inzetten voor jouw onderneming verstandig is? Of wil je graag een second opinion omdat jouw huidige online marketing bureau niet de resultaten waarmaakt die ze hebben beloofd? Vraag dan nu onze online marketing scan aan! 

 

Onze specialisten analyseren jouw website en campagnes. Eén werkdag later ontvang je van ons een volledig inzicht in de prestaties én kansen voor jouw website!

 

  • Een analyse van de huidige SEA-prestaties
  • Praktisch advies met verbetermogelijkheden
  • Resultaatgericht en eenvoudig te implementeren stappenplan
  • Volledig inzicht in het groeipotentieel

Google Ads campagnes uitbesteden

Wil je jouw online zichtbaarheid vergroten en direct meer bezoekers op jouw website ontvangen? Start dan vandaag nog met Google Ads! 

 

Ben je overtuigd van onze kennis en werkwijze? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We zijn benieuwd naar jouw vraagstuk en assisteren je graag bij het vinden van een passende oplossing.

Starten met Google Ads?

Cookie erbij?