Marketing automation & Email marketing

Marketing automation

Website bezoekers laten omzetten naar bruikbare leads

Marketing automation en email marketing

Ongeïdentificeerde bezoekers converteren naar bekende en bruikbare leads. Dat is wat elke ondernemer graag ziet en - als het even kan - het liefst ook nog geautomatiseerd. Tegenwoordig is dat geen enkel probleem met de huidige CRM-systemen, tools en koppelingen. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is te automatiseren. Van simpele geautomatiseerde marketing processen tot hele complexe strategieën om jouw lead te nurturen tot uiteindelijk een winstgevende klant.


De kracht van marketing automation is om ongeïdentificeerde website bezoekers geautomatiseerd relevante en tevens ook persoonlijke communicatie te versturen met als doel deze te verleiden om - uiteindelijk - klant te worden. Marketing automation is de volgende stap in jouw online marketing strategie en is een mooie toevoeging voor jouw e-mailmarketing.

Neem contact met ons op:

Wat is marketing automation?

Marketing automation is simpelweg het automatiseren van communicatie naar zowel jouw prospects als klanten. Dit doe je bijvoorbeeld door een reeks uitingen te versturen op basis van de fase waarin desbetreffende persoon zich verkeerd of op basis van bepaalde activiteiten op de website. Je kunt hier vervolgens een waarde aan toekennen en ze eventueel toekennen als MQL (marketing qualified lead) of SQL (sales qualified lead) voor verdere benadering. 


De kans dat een prospect direct bij het eerste aanbod van een bepaalde product of dienst overgaat tot aankoop is heel klein (tenzij hij in do DO-fase zit). Je gaat deze prospect dus eerst benaderen met verschillende erg relevante uitingen om hem als het ware op te warmen voor het aanbod. Je stuurt hem eerste waarde toe, voordat je iets terugvraagt. Dit gaat allemaal automatisch, zodat jij hier geen geld en tijd aan kwijt bent. 

Waarom marketing automation gebruiken?

Deze cijfers komen uit verschillende betrouwbare bronnen, zoals bijvoorbeeld: Hubspot. Een van de marktleiders op dit gebied. De cijfers liegen er niet om.. Marketing automation wordt steeds vaker en steeds beter toegepast bij succesvolle bedrijven. Het nurturen van klanten zodra ze jouw bedrijf hebben ontmoet vergroot de kans op aankoop aanzienlijk.


Je kunt het vergelijken met het kopen van een auto bij de dealer. Je wilt eerst even rondkijken, dan meer informatie over bijvoorbeeld het vermogen, eventuele opties of het verbruik. Vervolgens besluit je om een proefrit te maken voordat je overgaat tot aankoop. Hetzelfde geldt voor jouw online prospects. Je gaat niet direct een mail sturen met 'KOOP NU!', want dat zal in de meeste gevallen niet converterend zijn. 


Je wilt dus eerst deze prospect voorzien van persoonlijke en relevante informatie. Track vervolgens de activiteit van deze e-mails. Ken een waarde toe aan deze activiteiten, zodat marketing &  sales kan beoordelen of deze prospect interessant is om te benaderen. Niet interessant? Laat deze prospect nog even langer meegaan (nurturing de automation tot dat hij in de fase zit om een aankoop te doen. 


Door dit soort processen te automatiseren krijg je de leads op een zilveren schaal aangereikt.

De cijfers

80% van marketing automation gebruikers zag het aantal leads stijgen. 77% van deze gebruikers zag ook een stijging van conversies.
Bedrijven die marketing automation toepassen, genereren twee keer zoveel leads als bedrijven die enkel e-mailmarketing inzetten.

Gebruikers van marketing automation zien hun gemiddelde inkomsten vanuit sales stijgen met 34%

Gepersonaliseerde e-mails verhogen de CTR met 14% en de conversie met 10%
Organisaties die marketing automation gebruiken om prospects te nurturen zien een ongelooflijke stijging van 451% in gekwalificeerde leads

Hoe wij te werk gaan:

Onze online marketing specialisten werken resultaatgericht en zijn erg flexibel. Dit is te wijten aan onze jarenlange ervaring in het vakgebied. Een goede voorbereiding en uitgebreid onderzoek is hierbij essentieel.

Full service online marketing strategie uitbesteden

Een objectieve kijk op je huidige online prestaties is een belangrijk onderdeel van elk succesvol traject. Omdat Ompro full service gespecialiseerd is in zowel SEO, SEA, Social Ads, CRO en linkbuilding, kunnen we jou altijd van een passend en volledig advies voorzien. We begeleiden het volledige traject van a tot z.


Besluit je om je online marketing bij ons uit te besteden, dan beginnen we altijd met een kennismaking en analyse, waarin we jou jouw doelen bespreken en de knelpunten blootleggen. Samen kijken we wat nodig is om van jouw doelen een werkelijkheid te maken. 

Hoe wij te werk gaan:

1. Kennismaking en doelgroepbepaling

In een informele strategiesessie bepalen we samen de koers en beslissen we in overleg welke doelen we nastreven. Samen stellen we vast welke doelgroep we willen bereiken. 

2. Technische analyse

Een goede basis is essentieel voor succesvolle campagnes. We bekijken of alles goed is ingesteld. Die gaan we aanpakken!

3. Content analyse

Welke content heb je al? Wat hoeft alleen maar geoptimaliseerd te worden en waar moet nieuwe content voor ontwikkeld worden? We brengen het voor je in kaart.

4. Strategie

Nu we alle data verzameld hebben, gaan we aan de slag met de strategie. Een doelgericht uitvoerbaar plan voor maximaal resultaat.

5. Marketing automation opzetten

De uitvoering van de marketing automation start hier. Met gedetailleerde en doelgerichte werkzaamheden gaan we onze doelen verwezenlijken.

6. Rapporteren, monitoren en bijsturen

De campagne loopt, maar is nooit af! We testen continu wat er anders of beter kan en blijven zoeken naar nieuwe kansen. Maandelijks rapporteren we de voortgang.

Maandelijkse rapportages

We houden je altijd op de hoogte van de uitgevoerde werkzaamheden en de geboekte progressie in onze voortgangsrapportages.

Rockfon SEO
Skepp SEO
Douche Concurrent SEO
Palletcentrale SEO
Ageras SEO
IPD opleidingen SEO

Starten met Marketing automation?