Page content

Over Mark van Tuel

SEO specialist Mark van TuelMijn naam is Mark van Tuel en ik ben eigenaar van Ompro.nl. Sinds 2007 bezig met zoekmachine optimalisatie (SEO).

Met Ompro.nl hebben we als doel om zoekmachine optimalisatie, eenvoudig, leuk en praktisch te maken.

We delen wekelijks interessante artikelen, video’s en tips via omtrent SEO via ons blog, onze mailinglijst en via onze social media kanalen. Alle SEO tips en technieken zijn getest door ons zelf.

Naast dit blog helpen we ook zelfstandige ondernemers om een online succes te maken van hun website.

We adviseren en ondersteunen hoe ondernemers hoger in Google kunnen komen en meer gratis bezoekers kunnen trekken.

Daarbij spelen online positionering en content marketing een belangrijke rol.

Visie op Zoekmachine Optimalisatie

Bij zoekmachine optimalisatie is het essentieel dat de bezoeker centraal staat, alles draait om de tevredenheid van de bezoeker.

Wanneer de bezoeker de informatie vindt die hij zoekt op een website zullen de zoekmachines dat opmerken en de website in veel gevallen belonen met hogere rankings.

Daarvoor is het essentieel dat inhoud van webpagina’s naadloos aansluit bij de zoekintentie van de gebruiker (zoeker).

Hoe ben ik begonnen

In 2006 ben ik naast mijn studie gestart met www.sdkaarten.nl. Dit was een webshop/website waar SD kaarten werden aangeboden.

Enkele maanden na de start besefte ik dat bezoekers niet vanzelf komen en ik ging me verdiepen hoe ik meer bezoekers zou kunnen krijgen en hoe de website hoger in Google zou komen.

webstatistieken ceilingfanwizard

website statistieken Ceiling-fan-wizard.com

De resultaten waren niet verkeerd, de website ging van 500-600 bezoekers per maand naar 7500-8000 bezoekers per maand in enkele maanden tijd.

Ruim een jaar nadat ik de website was gestart werden de marges op SD kaarten kleiner en kleiner, destijds een reden om de website te verkopen.

In oktober 2007 starte ik mijn 2e website ceiling-fan-wizard.com, gericht op de Amerikaanse en Canadese markt. In januari 2008 trok de website dagelijks 100+ bezoekers.

8 maanden na de start van de website trok deze tussen de 350-450 bezoekers per dag, in juli 2009 ruim 31.000 unieke bezoekers ofwel ruim 1000 per dag.

In mei 2008 begon ik coffee-maker-guide.com, tevens gericht op de Amerikaanse en Canadese markt. Dit was een behoorlijk competitieve markt.

8 maanden na de start passeerde de website regelmatig 200 bezoekers per dag, een jaar later bijna 10.000 unieke bezoekers per maand.

webstatistieken coffeemakerguide

statistieken Coffee-maker-guide.com

Dit is slechts een greep uit de websites die ik geoptimaliseerd heb en hoger in Google zijn gekomen.

Klik hier voor de algemene voorwaarden.