Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Social Advertising

Direct meer leads door het slim inzetten van Facebook of Linkedin!

Social Advertising

Social Advertising is dé manier om voor elk budget een mooi rendement te behalen. Via platformen als Facebook en Linkedin is het mogelijk om heel specifiek op een bepaalde doelgroep te targetten. Dit kan door middel van demografie, geografie, interesses en activiteiten in bepaalde pagina's, groepen of andere mogelijkheden die het platform biedt. 


Door middel van slimme retargeting zorgen we ervoor dat we jouw conversie verhogen. Social Advertising is onwijs interessant voor ondernemers die snel hun producten of diensten aan een gerichte doelgroep willen aanbieden die in de aankoopfase zitten. 

Neem contact met ons op:

Wat is Social Advertising?

Social media advertising biedt kansen om jouw diensten, producten of communicatie doelgericht aan te bieden aan jouw prospects. Tegenwoordig zijn er veel verschillende platformen. Het is belangrijk voor aanvang van je campagnes te bepalen waar jouw doelgroep op actief is. Je hebt het welbekende Facebook en Linkedin, maar ook Pinterest, Twitter en snapchat advertising. Dit zijn allemaal verschillende platformen waar je effectief gebruik van kan maken om doelgericht te adverteren op jouw doelgroep. 


Daarnaast is Social Advertising ook erg geschikt om meer awareness voor je merk te creëren door middel gerichte advertenties. Je wilt natuurlijk top of mind blijven bij jouw doelgroep.


Denk bijvoorbeeld aan een promotievideo over een succesverhaal binnen jouw bedrijf of van een van je klanten. Het levert wellicht niet direct euro's op, maar zodra deze doelgroep zich in de oriëntatiefase bevindt, zullen ze ongetwijfeld terugdenken aan jouw video en contact opnemen.

Waarom adverteren via social media kanalen?

Social advertising is de juiste manier om effectief zowel conversies- als brandingdoelstellingen te realiseren. De cijfers liegen er niet om. Er wordt veel gebruik gemaakt van social media en dit biedt een uitgelezen kans om op het perfecte moment met de juiste boodschap aanwezig te zijn met jouw organisatie.


Wil jij meer awareness voor je bedrijf, dan zullen wij ons voornamelijk richten op prospects die zich bevinden in de SEE-fase van het Google Model. Richt jouw bedrijf zich liever op degene die direct bereidt zijn tot aankoop, dan zullen wij ons richten op prospects in de DO-fase.


Wil je liever een totale online marketing strategie voor alle fases? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.


Wil je meer lezen over het See-Think-Do-Care-model van Google. Lees dan hier verder.


Elke organisatie is anders, daarom is alles wat wij doen maatwerk. We kunnen bestaande campagnes optimaliseren, maar ook compleet nieuwe campagnes opzetten. We kunnen zorgen voor de banners, maar deze kunnen ook aangeleverd worden. Wij denken graag mee!

De cijfers

Facebook gebruik groeit weer met 2% van 10,1 naar 10,4 miljoen (+230.000)
Pinterest blijft nagenoeg stabiel met 3,5 miljoen gebruikers.

LinkedIn groeit licht (2%) van 4,6 naar 4,7 miljoen gebruikers

Youtube heeft 430.000 (+5%) meer kijkers, van 8,7 naar 9,1 miljoen
Pinterest gebruik blijft stabiel met 3,5 miljoen gebruikers.

Hoe wij te werk gaan:

Onze online marketing specialisten werken resultaatgericht en zijn erg flexibel. Dit is te wijten aan onze jarenlange ervaring in het vakgebied. Een goede voorbereiding en uitgebreid onderzoek is hierbij essentieel.

Full service online marketing strategie uitbesteden

Een objectieve kijk op je huidige online presestaties is een belangrijk onderdeel van elk succesvol traject. Omdat Ompro full service gespecialiseerd is in zowel SEO, SEA, Social Ads, CRO en linkbuilding, kunnen we jou altijd van een passend en volledig advies voorzien. We begeleiden het volledige traject van a tot z.


Besluit je om je online marketing bij ons uit te besteden, dan beginnen we altijd met een kennismaking en analyse, waarin we jou jouw doelen bespreken en de knelpunten blootleggen. Samen kijken we wat nodig is om van jouw doelen een werkelijkheid te maken. 

Hoe wij te werk gaan:

1. Kennismaking en doelgroepbepaling

In een informele strategiesessie bepalen we samen de koers en beslissen we in overleg welke doelen we nastreven. Samen stellen we vast welke doelgroep we willen bereiken. 

2. Technische analyse

Een goede basis is essentieel voor succesvolle campagnes. We bekijken of alles goed is ingesteld. Die gaan we aanpakken!

3. Content analyse

Welke content heb je al? Wat hoeft alleen maar geoptimaliseerd te worden en waar moet nieuwe content voor ontwikkeld worden? We brengen het voor je in kaart.

4. Strategie

Nu we alle data verzameld hebben, gaan we aan de slag met de strategie. Een doelgericht uitvoerbaar plan voor maximaal resultaat.

5. Campagnes opzetten

De uitvoering van de strategie start hier. Met gedetailleerde en doelgerichte werkzaamheden gaan we onze doelen verwezenlijken.

6. Rapporteren, monitoren en bijsturen

De campagne loopt, maar is nooit af! We testen continu wat er anders of beter kan en blijven zoeken naar nieuwe kansen. Maandelijks rapporteren we de voortgang.

Maandelijkse rapportages

Je kunt live (24/7)  jouw resultaten bekijken in een uitgebreide rapportage. We houden je altijd op de hoogte van de uitgevoerde werkzaamheden en de geboekte progressie in onze voortgangsrapportages.

Rockfon SEO
Skepp SEO
Douche Concurrent SEO
Palletcentrale SEO
Ageras SEO
IPD opleidingen SEO

Starten met Social Ads?