SEO specialist | Top posities met Ompro!
SEO specialist inhuren

SEO specialist

Onze ervaring zorgt ervoor dat jouw website écht wat gaat opleveren!

Ons team van SEO specialisten staat klaar!

Jouw specialist in SEO | Ompro

SEO specialist inhuren? Zorgeloos je SEO uitbesteden aan de ervaren SEO specialisten van Ompro.


Jouw situatie

De organische posities van je website of webshop zijn oké, maar je maakt niet veel progressie. Of je ziet je rankings geleidelijk zakken, maar weet niet hoe je het tij kan keren. Of misschien ben je niet meer tevreden over je huidige SEO specialist, omdat je al tijden niet echt verder komt.


Kortom, je weet dat je met een goede investering in SEO rendement kan maken, maar het is tot op heden nog niet (goed genoeg) gelukt. Het is tijd voor een doorbraak in jouw online resultaten. 

Neem nu contact met ons op:

Investeer in een doorbraak

Wil je groeien van goed, naar beter om vervolgens de beste te worden door betere organische posities? Dan is het moment daar voor een shake up: met een goede strategie is die doorbraak naar meer resultaat en rendement binnen handbereik!


Ompro gaat terug naar de basis en voert allereerst een zorgvuldige analyse uit; van je website, doelgroep én interessante zoekwoorden. Vervolgens gaan de SEO specialisten consistent en consequent te werk met optimalisatie, op het vlak van techniek, content en/of linkbuilding. Het resultaat: jouw organische posities verbeteren. En dat leidt vanzelf tot meer leads, meer online verkopen en meer resultaat.


Verdient jouw organisatie dit nog liever vandaag dan morgen? Dan komen we graag in contact, zodat we jou kunnen helpen! 

Wanneer kan een SEO specialist van Ompro voor jou een doorbraak realiseren?

  • Je website en webpagina’s scoren slecht in Google

  • Je bezoekersaantallen groeien niet of nemen zelfs af

  • Bezoekers doen niet wat jij wilt (bijv. iets kopen of een formulier invullen)

  • Het lukt je maar niet om je concurrenten te verslaan op belangrijke zoekwoorden

  • Je SEO en SEA campagnes kosten veel geld en leveren te weinig op

  • Je hebt het gevoel dat je geen controle hebt over je SEO koers

  • Je bent niet tevreden over je huidige SEO partner

  • Je bent teleurgesteld over resultaten uit het verleden en hebt daarom geen SEO partner (meer)

Overtuigd of in elk geval nieuwsgierig geworden? Dan is het tijd voor een kennismaking met onze SEO specialist! Neem vandaag nog contact op om de mogelijkheden te bespreken.

90+ klanten gingen je al voor

Lees over hun ervaringen.

Waarom zou je kiezen voor SEO specialist Ompro?

Het beste bewijs voor onze effectieve strategie hebben wij al geleverd. Want jij hebt ons immers gevonden via Google en leest daarom deze tekst.


Je zult snappen dat de concurrentie onder SEO bedrijven moordend is. Toch hebben wij al jarenlang een stabiele plek in de topresultaten. Daar werken we hard voor.


Dit harde werken heeft ons in de afgelopen tien jaar een grote groep prachtige klanten opgeleverd waarvoor we doorlopend SEO en SEA campagnes voeren. Met verreweg de meeste bedrijven werken we al jarenlang succesvol samen. Een groter compliment kunnen we niet krijgen!


Wil jij ook dezelfde voordelen als onze klanten?


  • Je zit meteen aan tafel met de inhoudelijke SEO specialist die snapt dat jij écht resultaat wilt boeken
  • Alle strategieën die we voor jou toepassen zijn gebaseerd op behaalde resultaten en experimenten voor onze eigen websites
  • Je ontvangt steeds praktische tips en adviezen om ook zelf je website te blijven verbeteren
  • Je investeert in je eigen kennisniveau en dat van je eigen organisatie en team
  • Je krijgt van ons heldere maandrapporten waarmee je onze prestaties objectief kunt volgen en beoordelen


Om je volledig te kunnen ontzorgen, krijg je toegang tot ons uitgebreide netwerk met superspecialisten op het gebied van techniek, content, tekstschrijven, linkbuilden, die hun kennis en kunde met ons delen. Wij zijn dus in staat om je te helpen met alle aspecten (on site en off site) die jouw organische posities beïnvloeden. Van strategie tot uitvoer.


Ben jij toe aan het inzicht en resultaat dat wij je beloven? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.

Of vraag onze online marketing scan aan – dit is geheel vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Wél geeft het je inzicht jouw huidige prestaties op het vlak van SEO en/of SEA. En belangrijker nog: we geven je ook advies met mogelijkheden om te verbeteren!

Wil je samenwerken met Ompro?

Vind de SEO specialist die het beste bij jouw organisatie past

Met deze 13 tips lukt het je gegarandeerd 

Wellicht ben je nog in de oriënterende fase. Of wil je kritisch kijken of je het partnership met je huidige SEO specialist je nog wel genoeg oplevert. Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Natuurlijk hopen we dat je voor Ompro kiest. Maar we vinden het vooral belangrijk dat je in zee gaat met een SEO bedrijf dat jou echt verder helpt. En als je je SEO gaat (her)inrichten of uitbesteden krijg je met aardig wat dilemma’s te maken.


Kies je voor een SEO bureau, een zzp’er of neem je zelf iemand in dienst? Laat je de verantwoordelijkheid aan je webbouwers, pak je zelf de regie of geef je deze taak aan je performance marketeer? Met onze handige tips bepaal je jouw koers en kies jij de allerbeste SEO specialist voor jouw organisatie.   


1. Onderzoek de strategie achter de website van de SEO-specialist

Het is heel simpel: practice what you preach. Een goede specialist heeft zelf een gedegen SEO-strategie en maakt deze voor jou inzichtelijk. Bijvoorbeeld door advies en tips te delen in een blog. En natuurlijk gebruikt hij zijn eigen website(s) om nieuwe strategieën uit te proberen. Pas daarna doet hij dat voor zijn klanten.


2. Analyseer de vindbaarheid van de SEO specialist zelf

Waarom zou je SEO uitbesteden aan iemand die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft? Bekijk de website en de vindbaarheid van de SEO marketeer dus goed. Google verschillende zoektermen, bekijk de profielen op social media, de kwaliteit van de content op zijn website en de gebruiksvriendelijkheid. Sluit dat aan op het niveau dat jij voor ogen hebt?


3. Raak niet te enthousiast van garanties

Belooft een SEO-marketeer je topposities te realiseren in een razend tempo? Garandeert hij dat je bezoekersaantallen binnen een maand gaan verdubbelen. Let dan even goed op. Dit soort beloftes zijn simpelweg niet na te komen. Zoekmachineoptimalisatie gaat niet over quick wins en omzetverdubbelaars, maar om consistent investeren in de kwaliteit van je website en onpage en offpage optimalisatie. 


4. Focus niet op kortetermijnresultaten

Er zijn altijd trucjes en foefjes te bedenken die zorgen voor een snelle stijging in Google. Maar dit soort rankings zijn vaak tijdelijk. Deze resultaten komen voort uit manipulaties, en die zijn door Google niet toegestaan. Daarom zoeken bots de hele dag het internet af om dit soort verboden technieken te onderscheppen. Ben je eenmaal gepakt, dan kan je dit voor een lange termijn grote problemen opleveren. Het gebeurt regelmatig dat een website na manipulatie lange tijd geheel onvindbaar is. Dus: houd Google niet voor de gek.


5. Vraag om referenties en een trackrecord

Het heeft absoluut toegevoegde waarde als een SEO specialist ervaring heeft binnen jouw branche of productgroep. Vraag of je een referentie kan krijgen en neem contact met die persoon op. Bekijk daarnaast de resultaten van de opdrachtgevers van de specialist. Zijn ze inderdaad goed vindbaar? Ook reviews zijn een interessante informatiebron. Zeker malafide SEO bedrijven pik je er zo snel uit, want er staat altijd wel een ervaring van een teleurgestelde ondernemer tussen die te maken heeft gehad met een penalty. Reviews vind je vaak op de social media kanalen van een bedrijf, maar bijvoorbeeld ook op Google. Dat is zeker interessant, want hier kan alleen de persoon die de review heeft geplaatst, ‘m verwijderen. Onze reviews zien?


6. Vraag een toelichting van de SEO specialist

Ook al ben je zelf geen expert, je wilt wel weten wat jouw SEO partner voor je gaat doen. Doet hij daar geheimzinnig over of kom je niet verder dan wat geklets in het luchtledige, dan heb je reden om argwanend te zijn. En nee, door open te zijn geeft hij echt niet zijn strategie weg. Da’s een onzin-argument. Het is juist bij zoekmachineoptimalisatie ontzettend belangrijk om transparant te zijn. En vraag dus ook gewoon of iemand de Google richtlijnen hanteert en respecteert. Uiterst belangrijk! Niet alleen voor optimalisatie, maar ook voor de gebruikerservaring van je bezoekers.


7. Kies een specialist die past bij jouw doelen

Zoekmachineoptimalisatie is een breed vak. Wil je jouw organisatie positioneren als expert door kennisdeling via je website? Dan is een specialist in contentmarketing belangrijk voor jou. Ligt je focus op reputatie, kies dan iemand met expertise op het gebied van autoriteit. Hoe duidelijker je jouw doel voor ogen hebt, hoe gerichter je op zoek kunt naar de partij die de juiste kennis in huis heeft.  

Wil je samenwerken met Ompro?

8. Richt je altijd op de bezoeker

Optimaliseer je voor de zoekmachine, of voor jouw (potentiële) klant? Je kunt optimaliseren om zoveel mogelijk verkeer binnen te halen. Maar wat als die bezoekers eigenlijk niet op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt? Dan is die investering in verkeer hartstikke nutteloos. Wil je echt resultaat boeken, dan moet je de bezoeker dus centraal zetten en nadenken over hoe jij hem kan helpen. Het ‘enige’ wat Google doet is zoekresultaten op volgorde zetten, om de zoeker het beste antwoord op zijn of haar vraag te bieden. Zorg dus éérst voor het beste antwoord, en maak vervolgens een optimalisatieslag voor betere vindbaarheid. Deze strategie is veel duurzamer – en bovendien voor jou lonender – dan een strategie waarbij je vooral veel verkeer wilt binnenhalen.


9. Ga voor een eerlijke prijs

Goedkoop is duurkoop in de wereld van SEO. Snelle trucjes doen vaak meer kwaad dan goed voor jouw ranking, want Google houdt er niet van gemanipuleerd te worden. Jouw bezoekers ook niet trouwens. Maar wat is nu een reële prijs voor SEO en wat voor soort resultaten en dus ROI kun je verwachten? Heel vervelend, maar dat is net zoiets als vragen: wat kost een auto en hoe ver kun je er mee rijden? Er is niet één antwoord.


Het uurtarief van een ervaren SEO specialist ligt tussen de 60 en 150 euro. Wil je een heldere kosteninschatting? Dan is het verstandig om een vast maandbedrag af te spreken, waarbij ook duidelijk is welke werkzaamheden worden uitgevoerd. Als je bijvoorbeeld berekent wat je uit wilt geven aan een lead of een verkoop, dan kun je dit terugrekenen. Houd er wel rekening mee dat je echt een langere tijd zult moeten investeren voordat het rendement zich uitbetaalt. Ga niet na twee maanden concluderen dat jouw keuze voor een SEO strategie te weinig oplevert. Want dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen. Het voordeel van kwalitatief SEO werk is wel dat je er heel lang plezier van hebt. Als het rendement komt, kan je er écht een hele tijd van profiteren.


10. SEO is altijd maatwerk

Krijg je als offerte een standaard template met wat invulvelden, dan is dat een slecht teken. Elke website is uniek en vraagt om een individuele aanpak.


11. Vraag om inzicht in de manier van rapporteren

Je wilt weten wat voor werk er plaatsvindt en dat kom je te weten als jouw partner goed en praktisch rapporteert. Welke werkzaamheden zijn gedaan? Wat zijn de ontwikkelingen in rankings? Welke prioriteiten zijn er voor de komende periode? Als je hiervan op de hoogte bent, heb je zelf ook alle mogelijkheden om bij te sturen en extra input te geven. Vraag dus in het offertetraject gerust naar een voorbeeldrapportage. Zo heb je een goed beeld van wat je kunt verwachten als je met deze partij in zee gaat.


12. Stel KPI’s op

Meten is weten. En dus is het belangrijk dat jouw SEO expert aan jou inzichtelijk maakt welke resultaten hij boekt. Het behalen van resultaten begint natuurlijk met het formuleren van realistische doelen. Wat wil jij bereiken? Breng dat in kaart en ga daar samen op sturen.


13. Neem je tijd

Misschien wel het allerbelangrijkste advies. Ga zorgvuldig te werk als je een nieuwe SEO adviseur zoekt. Ga online op onderzoek uit en maak een lijst met bureaus die je het meest aanspreken. En vraag eens rond in je zakelijke netwerk. Maak een (telefonische) afspraak met potentiële kandidaten, stel een lijst met eisen op en stel al je vragen. Vaak is een eerste consult of adviesgesprek gratis. Daarbij komen onze tips je zeker van pas. Bovendien krijg je bij een gesprek ook een gevoel bij het bedrijf of de expert waarmee je mogelijk gaat samenwerken. Want ook op dat vlak is het belangrijk om een match te hebben.


Toe aan de volgende stap in je zoektocht naar een SEO specialist? Wij van Ompro gaan graag dat vrijblijvende adviesgesprek met je aan! Of vraag de online marketing scan aan.

Wil je samenwerken met Ompro?

Cookie erbij?