arrow_drop_up arrow_drop_down
SEO specialist inhuren

SEO specialist inhuren?

Onze SEO specialisten zorgen ervoor dat jouw website écht wat gaat opleveren!

Ons team van SEO experts staat klaar!

Jouw specialist in SEO | Ompro

Zorgeloos je SEO uitbesteden aan de ervaren SEO specialisten van Ompro.


Jouw situatie

De organische posities van je website of webshop zijn oké, maar je maakt niet veel progressie. Of je ziet je rankings geleidelijk zakken, maar weet niet hoe je het tij kan keren. Of misschien ben je niet meer tevreden over je huidige (freelance) SEO specialist, omdat je al tijden niet echt verder komt.


Kortom, je weet dat je met een goede investering in SEO rendement kan maken, maar het is tot op heden nog niet (goed genoeg) gelukt. Het is tijd voor een doorbraak in jouw online resultaten. 

Neem nu contact met ons op:

Ervaren SEO specialisten helpen jou doorbreken

Ompro laat je groeien van goed, naar beter om vervolgens de beste te worden door betere organische posities. Dit is het moment daar voor een shake up: met een goede strategie is die doorbraak naar meer resultaat en rendement binnen handbereik!


De SEO specialist van Ompro gaat terug naar de basis en voert allereerst een zorgvuldige analyse uit; van je website, doelgroep én interessante zoekwoorden. Vervolgens gaan de SEO specialisten consistent en consequent te werk met optimalisatie, op het vlak van techniek, content en/of linkbuilding. Het resultaat: jouw organische posities verbeteren. En dat leidt vanzelf tot meer leads, meer online verkopen en meer resultaat.


                                           SEO specialist inhuren


Verdient jouw organisatie dit nog liever vandaag dan morgen? Dan komen we graag in contact, zodat we jou kunnen helpen!


Ompro werkt kostenefficiënt, zorgvuldig en met het oog op jouw branding. Het is aan onze passie de perfecte balans te vinden tussen teksten die SEO geoptimaliseerd zijn, converterend zijn en óók nog prettig lezen. Wij zijn ervaren in techniek, content en de juiste links vinden voor een hogere score in google.


Freelance SEO Specialist nodig? Ompro heeft ervaren SEO specialisten in huis, die bedreven zijn jouw bedrijf tot de beste posities te brengen. 

Wanneer kan Ompro voor jou een doorbraak realiseren?

  • Je website en webpagina’s scoren slecht in Google

  • Je bezoekersaantallen groeien niet of nemen zelfs af

  • Bezoekers doen niet wat jij wilt (bijv. iets kopen of een formulier invullen)

  • Het lukt je maar niet om je concurrenten te verslaan op belangrijke zoekwoorden

  • Je SEO en SEA campagnes kosten veel geld en leveren te weinig op

  • Je hebt het gevoel dat je geen controle hebt over je SEO koers

  • Je bent niet tevreden over je huidige SEO partner

  • Je bent teleurgesteld over resultaten uit het verleden en hebt daarom geen SEO partner (meer)

Overtuigd of in elk geval nieuwsgierig geworden? Dan is het tijd voor een kennismaking met onze SEO specialist! Neem vandaag nog contact op om de mogelijkheden te bespreken!


Krijg direct een SEO Specialist aan de telefoon!

90+ klanten gingen je al voor

Lees over hun ervaringen.

SEO specialist inhuren van Ompro?

De beste SEO specialist voor jouw organisatie nodig? Het beste bewijs voor onze effectieve strategie hebben wij al geleverd. Want jij hebt ons immers gevonden via Google en leest daarom deze tekst.


SEO Specialisten concurreren natuurlijk ook onder elkaar. Je zult snappen dat de concurrentie onder SEO bedrijven moordend is. Toch hebben wij al jarenlang een stabiele plek in de topresultaten. Daar werken we hard voor.


Dit harde werken heeft ons in de afgelopen tien jaar een grote groep prachtige klanten opgeleverd waarvoor we doorlopend SEO en SEA campagnes voeren. Met verreweg de meeste bedrijven werken we al jarenlang succesvol samen. Een groter compliment kunnen we niet krijgen!


Wil jij ook dezelfde voordelen als onze klanten?


  • Je zit meteen aan tafel met de inhoudelijke SEO specialist die snapt dat jij écht resultaat wilt boeken
  • Alle strategieën die we voor jou toepassen zijn gebaseerd op behaalde resultaten en experimenten voor onze eigen websites
  • Je ontvangt steeds praktische tips en adviezen om ook zelf je website te blijven verbeteren
  • Je investeert in je eigen kennisniveau en dat van je eigen organisatie en team
  • Je krijgt van ons heldere maandrapporten waarmee je onze prestaties objectief kunt volgen en beoordelen


SEO Specialisten die je helpen om je volledig te ontzorgen, je krijg toegang tot ons uitgebreide netwerk met superspecialisten op het gebied van techniek, content, tekstschrijven, linkbuilden, die hun kennis en kunde met ons delen. Wij zijn dus in staat om je te helpen met alle aspecten (on site en off site) die jouw organische posities beïnvloeden. Van strategie tot uitvoer.


Ben jij toe aan het inzicht en resultaat dat wij je beloven? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.


Of vraag onze online marketing scan aan – dit is geheel vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Wél geeft het je inzicht jouw huidige prestaties op het vlak van SEO en/of SEA. En belangrijker nog: we geven je ook advies met mogelijkheden om te verbeteren!

Wil je samenwerken met Ompro?

Vind de SEO specialist die het beste bij jouw organisatie past - 13 tips

Wellicht ben je nog in de oriënterende fase. Of wil je kritisch kijken of je het partnership met je huidige freelance SEO specialist je nog wel genoeg oplevert. Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Natuurlijk hopen we dat je voor Ompro kiest. Maar we vinden het vooral belangrijk dat je in zee gaat met een SEO bedrijf dat jou echt verder helpt. En als je je SEO gaat (her)inrichten of uitbesteden krijg je met aardig wat dilemma’s te maken.


Kies je voor een SEO bureau, een freelance SEO specialist of neem je zelf iemand in dienst? Laat je de verantwoordelijkheid aan je webbouwers, pak je zelf de regie of geef je deze taak aan je performance marketeer? Met onze handige tips bepaal je jouw koers en kies jij de allerbeste (freelance) SEO specialist of voor jouw organisatie.   


1. Onderzoek de strategie achter de website van de SEO-specialist

Het is heel simpel: practice what you preach. Een goede specialist heeft zelf een gedegen SEO-strategie en maakt deze voor jou inzichtelijk. Bijvoorbeeld door advies en tips te delen in een blog. En natuurlijk gebruikt hij zijn eigen website(s) om nieuwe strategieën uit te proberen. Pas daarna doet hij dat voor zijn klanten.


2. Analyseer de vindbaarheid van de SEO specialist zelf

Waarom zou je SEO uitbesteden aan iemand die zijn eigen zaakjes niet op orde heeft? Bekijk de website en de vindbaarheid van de SEO marketeer dus goed. Google verschillende zoektermen, bekijk de profielen op social media, de kwaliteit van de content op zijn website en de gebruiksvriendelijkheid. Sluit dat aan op het niveau dat jij voor ogen hebt?


Google het SEO bureau


3. Raak niet te enthousiast van garanties

Belooft een SEO-marketeer je topposities te realiseren in een razend tempo? Garandeert hij dat je bezoekersaantallen binnen een maand gaan verdubbelen. Let dan even goed op. Dit soort beloftes zijn simpelweg niet na te komen. Zoekmachine-optimalisatie gaat niet over quick wins en omzet verdubbelaars, maar om consistent investeren in de kwaliteit van je website en onpage en offpage optimalisatie. 


4. Focus niet op kortetermijnresultaten

Er zijn altijd trucjes en foefjes te bedenken die zorgen voor een snelle stijging in Google. Maar dit soort rankings zijn vaak tijdelijk. Deze resultaten komen voort uit manipulaties, en die zijn door Google niet toegestaan. Daarom zoeken bots de hele dag het internet af om dit soort verboden technieken te onderscheppen. Ben je eenmaal gepakt, dan kan je dit voor een lange termijn grote problemen opleveren. Het gebeurt regelmatig dat een website na manipulatie lange tijd geheel onvindbaar is. Dus: houd Google niet voor de gek.


5. Vraag om referenties en een trackrecord

Het heeft absoluut toegevoegde waarde als een SEO specialist ervaring heeft binnen jouw branche of productgroep. Vraag of je een referentie kan krijgen en neem contact met die persoon op. Bekijk daarnaast de resultaten van de opdrachtgevers van de specialist. Zijn ze inderdaad goed vindbaar? Ook reviews zijn een interessante informatiebron. Zeker malafide SEO bedrijven pik je er zo snel uit, want er staat altijd wel een ervaring van een teleurgestelde ondernemer tussen die te maken heeft gehad met een penalty. Reviews vind je vaak op de social media kanalen van een bedrijf, maar bijvoorbeeld ook op Google. Dat is zeker interessant, want hier kan alleen de persoon die de review heeft geplaatst, ‘m verwijderen. Onze reviews zien?


6. Vraag een toelichting van de SEO specialist

Ook al ben je zelf geen expert, je wilt wel weten wat jouw SEO partner voor je gaat doen. Doet hij daar geheimzinnig over of kom je niet verder dan wat geklets in het luchtledige, dan heb je reden om argwanend te zijn. En nee, door open te zijn geeft hij echt niet zijn strategie weg. Da’s een onzin-argument. Het is juist bij zoekmachine optimalisatie ontzettend belangrijk om transparant te zijn. En vraag dus ook gewoon of iemand de Google richtlijnen hanteert en respecteert. Uiterst belangrijk! Niet alleen voor optimalisatie, maar ook voor de gebruikerservaring van je bezoekers.


7. Kies een SEO specialist die past bij jouw doelen

Zoekmachine-optimalisatie is een breed vak. Wil je jouw organisatie positioneren als expert door kennisdeling via je website? Dan is een specialist in contentmarketing belangrijk voor jou. Ligt je focus op reputatie, kies dan iemand met expertise op het gebied van autoriteit. Hoe duidelijker je jouw doel voor ogen hebt, hoe gerichter je op zoek kunt naar de partij die de juiste kennis in huis heeft.  

Wil je samenwerken met Ompro?

8. Richt je altijd op de bezoeker

Optimaliseer je voor de zoekmachine, of voor jouw (potentiële) klant? Je kunt optimaliseren om zoveel mogelijk verkeer binnen te halen. Maar wat als die bezoekers eigenlijk niet op zoek zijn naar wat jij te bieden hebt? Dan is die investering in verkeer hartstikke nutteloos. Wil je echt resultaat boeken, dan moet je de bezoeker dus centraal zetten en nadenken over hoe jij hem kan helpen. Het ‘enige’ wat Google doet is zoekresultaten op volgorde zetten, om de zoeker het beste antwoord op zijn of haar vraag te bieden. Zorg dus éérst voor het beste antwoord, en maak vervolgens een optimalisatie slag voor betere vindbaarheid. Deze strategie is veel duurzamer – en bovendien voor jou lonender – dan een strategie waarbij je vooral veel verkeer wilt binnenhalen.


9. Ga voor een eerlijke prijs

Goedkoop is duurkoop in de wereld van SEO. Snelle trucjes doen vaak meer kwaad dan goed voor jouw ranking, want Google houdt er niet van gemanipuleerd te worden. Jouw bezoekers ook niet trouwens. Maar wat is nu een reële prijs voor SEO en wat voor soort resultaten en dus ROI kun je verwachten? Heel vervelend, maar dat is net zoiets als vragen: wat kost een auto en hoe ver kun je er mee rijden? Er is niet één antwoord.


Het uurtarief van een ervaren freelance SEO specialist ligt tussen de 60 en 150 euro. Wil je een heldere kosteninschatting? Dan is het verstandig om een vast maandbedrag af te spreken, waarbij ook duidelijk is welke werkzaamheden worden uitgevoerd. Als je bijvoorbeeld berekent wat je uit wilt geven aan een lead of een verkoop, dan kun je dit terugrekenen. Houd er wel rekening mee dat je echt een langere tijd zult moeten investeren voordat het rendement zich uitbetaalt. Ga niet na twee maanden concluderen dat jouw keuze voor een SEO strategie te weinig oplevert. Want dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen. Het voordeel van kwalitatief SEO werk is wel dat je er heel lang plezier van hebt. Als het rendement komt, kan je er écht een hele tijd van profiteren.


10. SEO is altijd maatwerk

Krijg je als offerte een standaard template met wat invulvelden, dan is dat een slecht teken. Elke website is uniek en vraagt om een individuele aanpak.


11. Vraag om inzicht in de manier van rapporteren

Je wilt weten wat voor werk er plaatsvindt en dat kom je te weten als jouw partner goed en praktisch rapporteert. Welke werkzaamheden zijn gedaan? Wat zijn de ontwikkelingen in rankings? Welke prioriteiten zijn er voor de komende periode? Als je hiervan op de hoogte bent, heb je zelf ook alle mogelijkheden om bij te sturen en extra input te geven. Vraag dus in het offertetraject gerust naar een voorbeeldrapportage. Zo heb je een goed beeld van wat je kunt verwachten als je met deze partij in zee gaat.


12. Stel KPI’s op met je SEO expert

Meten is weten. En dus is het belangrijk dat jouw SEO expert aan jou inzichtelijk maakt welke resultaten hij boekt. Het behalen van resultaten begint natuurlijk met het formuleren van realistische doelen. Wat wil jij bereiken? Breng dat in kaart en ga daar samen op sturen.


                                   SEO KPI's


13. Neem je tijd

Misschien wel het allerbelangrijkste advies. Ga zorgvuldig te werk als je een nieuwe SEO adviseur zoekt. Ga online op onderzoek uit en maak een lijst met bureaus die je het meest aanspreken. En vraag eens rond in je zakelijke netwerk. Maak een (telefonische) afspraak met potentiële kandidaten, stel een lijst met eisen op en stel al je vragen. Vaak is een eerste consult of adviesgesprek gratis. Daarbij komen onze tips je zeker van pas. Bovendien krijg je bij een gesprek ook een gevoel bij het bedrijf of de expert waarmee je mogelijk gaat samenwerken. Want ook op dat vlak is het belangrijk om een match te hebben.


Toe aan de volgende stap in je zoektocht naar een SEO specialist? Wij van Ompro gaan graag dat vrijblijvende adviesgesprek met je aan! Of vraag de online marketing scan aan.

Kom in contact met een SEO expert?

SEO specialist inhuren?

Een SEO specialist inhuren brengt vele voordelen met zich mee. Een ervaren SEO specialist heeft altijd actuele kennis in huis om topposities in Google te behalen. Het Google algoritme verandert met de dag door nieuwe updates. Dit maakt het voor jou als ondernemer moeilijk bij te blijven in de laatste ontwikkelingen binnen het Google algoritme. SEO specialisten zijn hier natuurlijk fulltime mee bezig en weten door experimenteren wat wel en niet werkt.


Een SEO specialist inhuren hoeft ook niet heel kostbaar te zijn, aangezien je al voor een paar uur per maand goede resultaten kan behalen. Het belangrijkste is dat jij je als ondernemer kan bezig houden met je bedrijf in plaats van het verkrijgen van bezoekers. SEO specialist inhuren kan op flexibele basis en tegen een aantrekkelijk tarief. Ompro is gespecialiseerd in SEO optimalisatie. Bekijk een van onze SEO cases om te zien wat wij al gerealiseerd hebben.


Freelance SEO specialist


Een freelance SEO specialist voor betere zoekposities? Het is erg verstandig een SEO specialist in te schakelen, omdat het veel voordeliger kan zijn om tijdelijk een freelance SEO specialist in te huren via Ompro, omdat eigen personeel opleiden vaak kostbaar en tijdrovend is. Daarnaast verandert het platform zo snel, dat je binnen de kortste keren weer outdated bent. Een freelance SEO specialist is snel in handen genomen om jouw zoekposities naar een hoger niveau te tillen, maar je kan het beter uitbesteden aan een SEO bureau, omdat er meer kennis in huis is.


Onze SEO specialisten maken een uitgebreide analyse en stellen de overzichtelijk de quick wins in kaart. We starten met het laaghangende fruit, zodat we snel resultaat boeken. Freelance specialisten missen vaak de kennisdeling die gedeeld wordt door vakmensen zoals bij Ompro. Kies daarom voor een online marketing bureau dat zich onderscheidt in SEO voor optimaal resultaat voor hetzelfde budget. 


SEO specialist MKB


SEO specialist voor het MKB nodig? Ben je op zoek naar een online marketing bureau dat zich kan meten aan de omvang van een MKB bedrijf. SEO specialisten zelf dienst in dienst, maar niet voldoende kennis in huis of op zoek naar kennisoverdracht van echte vakmensen. De MKB SEO specialisten van Ompro kunnen daarbij helpen. Het is prettig wanneer beide partijen dezelfde ‘taal’ spreken op het gebied van online marketing. De MKB SEO specialisten van Ompro starten altijd gedreven met een uitvoerige analyse en een duidelijke strategie met oog op het resultaat.


Belangrijke factoren van een succesvolle SEO strategie:

  • Autoriteit door middel van content creatie 
  • Duidelijke SEO silo structuur
  • Belangrijke pagina’s updaten
  • Natuurlijke linkbuilding strategie 

Goede en heldere communicatie tussen opdrachtgever en de online marketing bureau zijn cruciaal voor een optimaal resultaat. De opdrachtgever kent zijn business  als geen ander en door belangrijke relevante informatie met de SEO specialist (MKB) van de core business te delen kan een SEO specialist bepalen waar de kansen liggen binnen de branche.


SEO specialist kosten 


Wat zijn de kosten van een SEO specialist? De kosten van een SEO specialist verschilt per situatie en hangt af van de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Maar een SEO specialist inhuren is een belangrijke stap voor het beter vindbaar worden van jouw website. Deze specialisten hebben de juiste SEO kennis over de laatste updates die Google doorvoert, waardoor ze de content op de webpagina’s kunnen actualiseren en uitbreiden op basis van deze laatste updates van Google.


Specialisten die in dienst zijn van een SEO bureau hebben meestal een aantal tools beschikbaar, waardoor ze een uitgebreid onderzoek kunnen doen naar welke zoekwoorden voor jouw webpagina’s interessant zijn. Een zoekwoordonderzoek is een scan, waar een SEO specialist informatie kan uithalen voor het uitbreiden en actualiseren van de content op een webpagina. Er wordt dan gekeken naar zoekwoorden waar veel zoekvolume op zit, maar een zoekwoord waar op jouw webpagina nog niet hoog genoeg op scoort ten opzichte van de concurrentie. 


Ervaren SEO specialisten zorgen ervoor dat relevante zoekwoorden voor jouw website op een strategische manier in de webpagina’s verwerkt zullen gaan worden. Ook bepalen deze specialisten vanuit relevante zoekwoorden welke nieuwe content ze kunnen schrijven, zodat deze webpagina weer nieuwe relevante informatie bevat voor jouw doelgroep. Door de jarenlange ervaring van een SEO specialist zullen jouw webpagina’s posities gaan stijgen binnen Google, waardoor je meer verkeer op je website zal gaan krijgen wat in veel gevallen ook zal leiden tot meer conversies. 


SEO specialisten


Ervaren SEO specialisten hebben al meerdere jaren werkervaring, daardoor kunnen ze ervoor zorgen dat jouw webpagina’s beter vindbaar worden voor jouw doelgroep. Een SEO specialist is expert op het gebied van SEO-werkzaamheden


Bij Ompro vinden we het belangrijk dat onze experts alle veelvoorkomende werkzaamheden (SEA en linkbuilding) binnen ons internet marketing bedrijf goed kunnen uitvoeren. Daarom kunnen de specialisten van Ompro met een uitgebreide SEO kennis jou helpen, met het uitvoeren van alle veelvoorkomende werkzaamheden die nodig zijn om jouw website beter vindbaar te laten worden. De combinatie tussen deze drie veelvoorkomende werkzaamheden moet goed zijn om maximaal resultaat te kunnen behalen, de ervaren SEO specialisten van Ompro weten precies hoe ze deze combinatie perfect kunnen maken. Wil je direct weten waar de kansen liggen voor jouw bedrijf? Vraag dan hier meteen een vrijblijvende online marketing scan aan.


SEO expert


SEO experts zijn anno 2020 onmisbaar voor elke vrijwel elke organisatie. Een SEO expert kent alle ins en outs van het algoritme van Google. Een SEO expert zorgt voor nummer 1 posities binnen Google en maakt jouw bedrijf de autoriteit binnen jouw branche. SEO experts weten stap voor stap alle factoren van SEO met elkaar te verbinden, zoals: techniek, content en autoriteit.


Wanneer al deze factoren perfect zijn ingericht, zul je snel merken dat Google je beloond met goede zoekposities. Het een kan niet zonder het ander binnen SEO. Een ervaren SEO expert zal bijvoorbeeld niet alleen SEO on page aanpakken, maar ook kijken naar de paginasnelheid en het aantal verwijzende domeinen. SEO experts hebben diverse (betaalde) tools en meetmiddelen om websites en webshops te analyseren en te optimaliseren. 


SEO marketing experts


Is het inschakelen van SEO marketing experts een goed idee? Het goed vindbaar maken van je website in Google is op dit moment al belangrijk, maar dit gaat in de toekomst nog veel belangrijker worden. Het zelf uitvoeren van SEO optimalisatie op je website is zeker een optie om de vindbaarheid te vergroten. Maar het uitbesteden van de SEO aan een online marketing bureau waarvan SEO optimalisatie de expertise is, kan enorm veel voordelen hebben. 


De ervaren SEO marketing experts van deze bureaus zijn iedere dag bezig met het het optimaliseren van verschillende websites, maar dit zijn niet de enige werkzaamheden die ze iedere dag uitvoeren. Naast het optimaliseren van websites leggen deze experts verbanden met andere disciplines zoals Google Ads en conversie optimalisatie, dit voorkomt dubbel werk achteraf. Deze SEO marketing experts hebben dus veel ervaring met allerlei werkzaamheden die binnen een online marketing bedrijf uitgevoerd worden.

Zoekwoorden_ onderzoek_SEO_specialist_Ompro

Deze experts hebben verschillende tools voorhanden om een uitstekend zoekwoorden onderzoek uit te voeren om te kunnen zien waar de kansen liggen voor jouw website. Het houden van een onderzoek naar relevante zoekwoorden wordt vaak onderschat, maar een goed onderzoek voordat  de optimalisatie start is het halve werk om de website perfect te kunnen optimaliseren. De SEO marketing experts van online marketing bureau Ompro hebben hier al jarenlange ervaring in, dus kunnen vanuit ervaring en met behulp van de juiste tools een perfect zoekwoorden onderzoek voor jouw website uitvoeren. 

Kom in contact met een SEO expert?

Veel gestelde vragen (FAQ)

  • Waarom is het belangrijk een SEO specialist in te huren?

Vrijwel iedereen gebruikt Google voor zijn zoektocht naar een dienst, product of informatie. Google is de marktleider in zoekmachines en niet weg te denken in onze zoektocht naar informatie. Je website moet daarom zo geoptimaliseerd en relevant mogelijk zijn om de bezoekers te voorzien van de juiste informatie. Google beoordeelt websites op het relevantie, techniek en autoriteit door een algoritme. Dit algoritme verandert met de dag en het is niet makkelijk up to date te blijven. Een SEO specialist is hier dagelijks mee bezig en houdt de laatste ontwikkelingen bij omtrent SEO optimalisatie. Dit is een tijdrovende klus, wanneer je dit zelf wel dit doen naast de dagelijkse werkzaamheden van je bedrijf.


  • Hoe herken je een ervaren SEO specialist?

Een ervaren SEO specialist maakt gebruik van alle factoren van SEO. Er wordt niet alleen een zoekwoord verwerkt in de tekst, maar ook naar de techniek en domein autoriteit gekeken. Een ervaren SEO specialist doet van te voren een uitgebreid onderzoek en komt met een gedegen strategie op maat. Een strategie dat past binnen jouw totale online marketing strategie. Daarnaast beschikt een SEO specialist ook over de juiste tools en resources om jouw online autoriteit tot een hoger niveau te tillen.


  • Wat zijn belangrijke factoren van SEO?

Er zijn drie belangrijke pijlers binnen SEO, namelijk: content, autoriteit en techniek. Het is zaak dat deze 3 pijlers ten volle worden geoptimaliseerd om maximaal resultaat te realiseren. Het een kan niet zonder het ander. Respectievelijk is content het belangrijkste, gevolgd door autoriteit en techniek. Een ervaren SEO specialist kan uiteraard adviseren over alle 3 deze factoren. Het is zaak dat je begint bij de basis, zorgen voor een gedegen CMS systeem waarbij het gemakkelijk is om content te schrijven op de juiste plekken. Daarnaast telt ook de snelheid van je website mee. Alles wat de bezoeker bevordert om zo snel en volledig mogelijk een relevant antwoord te vinden, zorgt voor betere posities. Laat jezelf adviseren hierover adviseren door Ompro. 


  • Hoe betaalt een SEO consultant zich terug?

Een SEO strategie is een lange termijn investering. Door tijd en consistente optimalisaties zal je elke dag meer bezoekers krijgen. Vaak besteed je elke maand dezelfde aantal uur aan SEO, maar zal het steeds meer hoger oplopen. In tegenstelling tot SEA, want als je meer bezoekers wilt, dan zul je meer budget moeten investeren. SEO geeft - los gezien van inhuren van SEO specialist - gratis bezoekers. Daarnaast zullen meer klanten tot koop overgaan, wanneer ze zien dat jij bovenaan Google staat. Dit geeft een soort branche autoriteit aan. Je staat bovenaan, omdat jij hoogstwaarschijnlijk het antwoord hebt op de behoefte van de bezoeker. Wanneer je tijdelijk stopt met SEO, zullen je posities natuurlijk iets wegvallen door concurrentie, maar je zult nog altijd bezoekers ontvangen zonder budget. 


  • Hoe belangrijk is technische SEO?

Technische SEO is erg belangrijk, omdat bijvoorbeeld niet alle CMS systemen het toelaten om teksten, metagegevens of andere SEO gerelateerde optimalisaties te bewerken. Daarnaast zijn sommige CMS systemen niet op snelheid te optimaliseren. Wordpress bijvoorbeeld wordt door Google gezien als het meest SEO vriendelijke systeem, maar zoals eerder benoemd, gaat het ook om de 2 andere factoren. Het zal altijd een balans zijn tussen deze 3 pijlers. Google beoordeelt pagina’s op gemak. Een bezoekers moet snel antwoord kunnen krijgen op zijn vraag of behoefte. Naast alleen het optimaliseren van teksten heeft het ook te maken met de achterliggende code. Google leest deze codes om een inschatting te maken op de gebruiksvriendelijkheid.


  • Wat is lokale SEO?

Bedrijven die een lokale klant verzorgingsgebied hebben moeten lokaal vindbaar worden. Het is voor een lokale dierenwinkel niet aantrekkelijk om landelijk te optimaliseren, omdat bezoekers niet vanuit Groningen naar Brabant rijden voor een doos hondenvoer. Je wilt dus lokaal gevonden worden. Het is afhankelijk van hoever je klant bereid is om te reizen voor de producten of diensten die je aanbiedt. Vaak wordt er geoptimaliseerd op stad, regio of provincie. 


  • Waar past SEO binnen je strategie?

SEO is een onderdeel van je online marketing strategie die eigenlijk de basis zet voor het aantrekken van bezoekers. Je wilt niet volledig afhankelijk zijn van het beschikbare budget zoals SEA. SEO biedt de mogelijkheid om altijd verkeer te trekken, zonder dat daar een budget tegenover moet staan. Daarnaast laat het zien dat jij alle relevantie informatie hebt binnen jouw vakgebied. Dat is een erg sterk argument om te kopen bij jou, aangezien jij de autoriteit bent volgens Google. Het versterkt ook andere kanalen zoals SEA, Facebook, E-mailmarketing etc, wanneer ze naast jouw advertentie ook nog zien dat je organisch bovenaan staat.


  • Wat is linkbuilding?

Van de 3 belangrijke pijlers valt linkbuilding onder autoriteit. Het is vergelijkbaar met mond-tot-mond reclame. Een website verwijst naar een andere website. Google ziet dit als een pluspunt, want je zult niet snel verwijzen naar een website waar je niet achter staan. Hoe meer autoriteit een website heeft, hoe hogere ‘score’ je daarvoor krijgt. Een verwijzing van een bekende nieuwssite is natuurlijk veel meer waard dan van een website die net online is. Het is daarnaast erg belangrijk dat het opbouwen van autoriteit natuurlijk verloopt. Je kunt natuurlijk links (laten) inkopen, maar zonder een natuurlijk backlink profiel zal Google je daarvoor straffen. Wees daar waakzaam voor. 


  • Wat kost een SEO expert?

De kosten van een SEO expert zijn afhankelijk van zijn ervaring. Je kunt een vast aantal uren afspreken per maand in de vorm van een abonnement. Dit is het meest verstandige, omdat er consistent gewerkt moet worden aan SEO om hogerop te komen in Google. Anders nemen concurrenten je posities weer over. Het is wel verstandig om eenmalig of met enige regelmaat een ervaren SEO specialist je te laten adviseren voor wat quick wins. Wil je echt de top posities behalen zoals onze klanten, dan is consistentie erg belangrijk. Het is verstandig om te kiezen voor een bureau i.p.v. een freelancer, omdat de kosten per uur vaak niet veel verschillen. Daarentegen heeft een SEO expert bij een bureau meer resources en middelen om veel accurater onderzoek te doen en meer kennis in huis om betere posities te realiseren. Neem gerust contact op met Ompro voor de mogelijkheden.

Ervaren SEO specialist nodig?

Cookie erbij?