Online marketing en SEO voor bouwadviesbureaus
In de bouw werkt een aankoop vaak nét wat anders dan in andere sectoren. Er is op het moment van verkoop namelijk vaak nog geen tastbaar eindproduct. Om doorheen te wandelen. Sfeer te proeven. Sterker nog: klanten die bij een bouwadviesbureau aankloppen hebben vaak alleen nog maar een idee. Soms nog heel vaag. Soms ook al heel concreet. En dat idee is nog niet gestaafd aan budgettaire of bouwkundige eisen en wensen. Of aan wetgeving, zijn er bijvoorbeeld vergunningen nodig om dit plan te realiseren?
De taak is aan jou – als bouwkundig adviseur, architect, ingenieur of constructeur – om de (potentiële) klant te overtuigen dat jij niet alleen alles in huis hebt om die nieuwe woning te realiseren, maar dat zij met jouw hulp bouwen aan een nieuw thuis. Wederzijds vertrouwen is dus heel belangrijk. En daar komt online marketing om de hoek kijken.
Marketing is veel meer dan ‘reclame maken’. Marketingcommunicatie zit – als je het slim aanpakt – verweven in je hele organisatie. Van de manier waarop medewerkers klanten aanspreken, tot (de opmaak van) schriftelijke communicatie en hoe je je online profileert op je website of social media. Omdat de meeste zoektochten tegenwoordig beginnen in de online zoekmachine, is ook zoekmachinemarketing – in de vorm van zoekmachineoptimalisatie en/of zoekmachine-adverteren – van belang.