Online marketing en SEO voor opleiders
Je bent nooit te oud om te leren. Dat weet jij - als opleider - als geen ander. Je bent dagelijks druk bezig anderen te laten leren, maar sta je ook wel eens stil bij wat er voor jouzelf en het bedrijf waarvoor je werkt nog te leren valt? Gaat jouw opleidingsinstelling mee met de digitale ontwikkelingen?
Steeds meer 'leertrajecten' vinden tegenwoordig (deels) online plaats. En weet je bijvoorbeeld hoe jouw opleidingsinstelling ervoor staat in Google? 97 procent van alle internetgebruikers gebruikt zoekmachines. Oók tijdens hun zoektocht naar een nieuwe training, cursus, opleiding of studie. Met het oog op de toenemende concurrentie, is het van belang een heldere online (marketing) strategie te hebben. In dit artikel vertellen we je er alles over.
Vindbaarheid in Google (SEO)
De meeste mensen beginnen hun zoektocht - naar wat dan ook - in een online zoekmachine, zoals Google. Als aanbieder van een mooi product of dienst - zoals jouw opleidingen - wil je dat potentiële nieuwe studenten of cursisten jouw website goed vinden. Mensen kijken in Google zelden verder dan de eerste pagina. Sterker nog: voor het meeste effect wil je eigenlijk zelfs tot de eerste vier resultaten behoren. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) kan je daarbij helpen. Met SEO optimaliseer je je website op zo'n manier dat 'ie slaagt voor 'de toets van Google' en je dus bovenaan de zoekresultaten verschijnt. Da's een flinke klus, want je maakt een verbeteringsslag op technisch vlak, op het gebied van content, en door een kwalitatief linkprofiel op te bouwen.