Het draait allemaal om de afbeeldingen, waarbij de content online een extra dimensie wordt meegegeven, zoals blijkt uit de infographic van MDG Advertising. Dat visualisering een belangrijke rol heeft ingenomen blijkt onder meer uit de populariteit van het sociale netwerk Pinterest.
Fotomarketing heeft een hele nieuwe digitale rol gekregen en heeft een belangrijke invloed bij het gebruik van social media als Facebook, Google Plus en Pinterest.
De kwaliteit van foto’s is enorm vooruit gegaan en door de mogelijkheid van optimalisatie is er ook sprake van het beïnvloeden van de positie in de zoekresultaten van Google.
De kracht van Pinterest
Het sociale netwerk waar foto’s en andere afbeeldingen een belangrijke rol spelen kent door de hoge kwaliteit en mogelijkheid van het delen van deze content een hoge populariteit. Dat verklaart meteen ook de reden waarom er bijvoorbeeld door Facebook tegenwoordig de aandacht ook meer richt op visualisatie.
Meer views
Alleen tekst blijkt minder views aan te trekken dan inhoud waar ook een afbeelding aan is toegevoegd. Het blijkt namelijk dat er gemiddeld 94 procent meer views zijn als er sprake is van een tekst in combinatie met een foto in vergelijking met alleen het tonen van tekst.
Uit de infographic blijkt verder dat het totale aantal online views direct in verband kunnen worden gebracht met het aantal multimedia elementen dat erin verwerkt is. In dat kader kan dan ook gesteld worden dat het optimaliseren van afbeeldingen en foto´s een effectief instrument is voor het genereren van meer bezoekers.
Positieve invloed op lokale SEO
Lokale SEO toepassen met gebruik van foto’s en afbeeldingen leidt ertoe dat consumenten eerder geneigd zijn om de website te bezoeken. Maar liefst 60 procent van de consumenten geeft aan een bedrijf te selecteren dat over een foto beschikt in de lokale zoekresultaten.
Op het gebied van e-commerce is het belangrijk dat er bij het visualiseren wel sprake moet zijn van een hoge kwaliteit. De kwaliteit en uitlichten van details wordt door 67 procent van de consumenten in dat opzicht belangrijk gevonden. Dat weegt zelfs zwaarder dan de productspecificaties en productbeschrijvingen.
Met betrekking tot de social media kan gesteld worden dat de relatie tussen een foto en tekst eveneens belangrijk wordt gevonden. Een bericht met foto kent een hogere populariteit dan een bericht zonder foto.
Kortom, het gebruiken van afbeeldingen heeft voor zowel de bezoekers als voor de zoekmachines een meerwaarde. Door het verrijken van content met afbeeldingen wordt de kwaliteit van de artikelen hoger, wat ten gunste komt aan je Author Rank.
Meer informatie is te vinden in de onderstaande infographic. Hoe denk jij erover? Laat hieronder je reactie achter….