Tips voor het plaatsen van berichten op social media kunnen gebruikt worden om optimaal van de netwerken te profiteren.
Het plaatsen van posts moet natuurlijk een toegevoegde waarde hebben en dusdanige inhoud hebben dat het beoogde doel ook daadwerkelijk wordt bereikt.
Het is belangrijk om bij elk sociaal platform te kijken welke inhoud van een bericht het beste aanslaat en op welke manier er verder vorm aan dient te worden gegeven.
Deze infographic van Mycleveragency laat per platform daarvan een duidelijk overzicht zien.
Positieve berichtjes doen het goed op Facebook en zeker als er updates worden gegeven, waar de doelgroep ook wat aan heeft.
Daarnaast is het bij dit platform van belang om een link naar de website op te nemen en afbeeldingen te gebruiken.
Respons op reacties doet het eveneens goed en zorgt ervoor dat er een band met de klant kan worden opgebouwd. Het beste tijdstip om actief te zijn op Facebook ligt tussen 13.00 uur en 16.00 uur.
Twitter kan uitstekend benut worden voor een call to action. Laat de volgers weten wat zij moeten doen en zorg voor een juist gebruik van hoofdletters.
Ook het stellen van vragen het delen van feiten en retweeten is op dit sociaal platform van belang.
De beste tijd om actief te zijn op Twitter ligt tussen 13.00 uur en 15.00 uur en de infographic laat verder zien dat de slechtste tijd voor het plaatsen van berichten tussen 20.00 uur en 9.00 uur ligt.
Op Pinterest komen afbeeldingen zonder persoonlijke gezichten vaker in aanmerking om gerepind te worden. Ook afbeeldingen met een diversiteit aan kleuren krijgen meer repins en de kleuren rood en oranje kennen twee keer zoveel repins.
Ook Pinterest kent tijdstippen die het beste blijken te zijn om pins te plaatsen en actief te zijn. Vooral de uren tussen 14.00 uur en 16.00 uur worden als ideaal beschouwd om pins te plaatsen.
Google+
Voor het gebruik van Google+ kan er eveneens van tips voor het plaatsen van berichten op social media gebruik worden gemaakt.
Een van de tips is het toepassen van hashtags, zodat meer personen de content kunnen vinden. Het gebruik van afbeeldingen bij teksten wordt gewaardeerd door gebruikers.
Dit platform biedt uitstekende mogelijkheden om in contact te komen met de doelgroep en daarmee betrokken te blijven.
Plaats berichten vooral tussen 9.00 uur en 11.00 uur in de ochtend op dit platform en vermijd de periode tussen 18.00 uur en 8.00 uur.
De tips voor het plaatsen van berichten van social media kunnen uitstekend van pas komen om de doelgroep aan te spreken en een blijvende band op te houden met fans en volgers.