Online marketing en SEO voor privéklinieken
Cosmetische privéklinieken worden steeds populairder. Onder invloed van celebrities als Kylie Jenner en tv-programma’s als ‘Het Lelijke Eendje’ neemt de vraag naar onder meer botox en fillers steeds toe. Er komt niet alleen meer vraag, maar ook meer aanbod. Klinieken waar mensen terecht kunnen voor een medische- of cosmetische behandeling of operatie schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoe onderscheid jij je met jouw cosmetische kliniek van de concurrentie? In dit artikel laten we je zien wat marketing jou oplevert.
Voor cosmetische artsen, plastisch chirurgen en huidtherapeuten
Vlogger Monica Geuze neemt haar volgers bijna letterlijk mee de behandelkamer in tijdens haar ingrepen. En da’s slechts één van de vele voorbeelden. Media-aandacht neemt de ‘angst voor het onbekende’ weg. Daarmee wordt ook de drempel om te kiezen voor een cosmetische behandeling of een plastisch chirurgische ingreep lager. Toch: zo’n beslissing is niet niks. Je wilt als cliënt zeker weten dat je bij een kliniek in goede handen bent. En daar komt voor klinieken een stukje marketing bij kijken. Want je kunt de allerbeste cosmetische artsen, plastisch chirurgen en huidtherapeuten in huis hebben: als je doelgroep je niet weet te vinden, zitten ze met hun armen over elkaar. En da’s zonde.