SEO specialist | Ompro

SEO specialist inhuren? Zorgeloos je SEO uitbesteden aan de ervaren SEO specialisten van Ompro.

Ben je toe aan een doorbraak in jouw online resultaten? Of wil je groeien van goed, naar beter om vervolgens de beste te worden?

Denk je dat een frisse blik op jouw website en campagnes kan helpen om naar een hoger niveau en dus betere resultaten en extra omzet te groeien? Meer verkopen met je webshop of meer leads via je website? Dan komen wij heel graag met je in contact, want wij kunnen je absoluut helpen! Dat geldt ook wanneer:

Herken je één of meerdere van de volgende punten?

  • Je webpagina’s scoren slecht in Google
  • je website(s) en pagina’s slecht scoren in Google
  • je het aantal bezoekers niet ziet groeien of zelfs ziet afnemen
  • bezoekers zonder actie te ondernemen vertrekken op je website
  • je er niet in slaagt om je concurrenten te verslaan op belangrijke zoekwoorden
  • je online advertentiecampagnes veel geld kosten, maar weinig opleveren
  • je het gevoel hebt geen controle te hebben over je SEO of SEA koers
  • je eerder hebt samengewerkt met een online marketingbureau, maar niet tevreden bent over het resultaat of de manier van samenwerken

Waarom wil je samenwerken met SEO specialist Ompro?

Door de jaren heen hebben wij als SEO specialist veel bedrijven mogen helpen met het renderend maken van hun websites en campagnes. Veel van hen zijn al jaren klant.

Kijk bijvoorbeeld naar onze eigen website (Ompro.nl), Je hebt ons vast gevonden omdat wij hoog in Google staan. Dat bewijst wat we kunnen!

Neem contact op!

Neem nu contact met ons op:



Je kunt ons als SEO specialist inhuren voor:

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)
  • SEO trajecten
  • SEO strategie
  • Linkbuilding strategie
  • Linkbuilding campagnes

    En ook nog:

    • Conversie optimalisatie (CRO)
    • SEO consultancy (SEO consultant)
    • SEO coaching
    • SEO copywriting
    • Technische SEO optimalisatie

    Kies net als onze klanten voor deze voordelen:

    Freelance SEO specialist

    Overtuigd of in elk geval nieuwsgierig geworden? Dan is het tijd voor een kennismaking met onze SEO expert! Neem vandaag nog contact op om de mogelijkheden te bespreken.

    Neem contact op!

    17 tips om een SEO specialist te vinden

    Maar waar moet je precies op letten? Hoe vind je een goede SEO specialist met kennis van zaken? Kun je het beste een freelancer inhuren of een bureau inschakelen? Kortom wat kun je het beste doen als je je SEO wilt uitbesteden. Dit zijn allemaal vragen waar je zo antwoord op krijgt....

    Wij hebben hieronder 17 praktische tips om een goede SEO specialist te vinden ;-) Maar laten we eerst kijken naar wat een SEO specialist is en wat een SEO specialist doet?

    Wat is een SEO specialist?

    wat is een SEO specialist?

    Een SEO specialist is gespecialiseerd in zoekmachine optimalisatie (Search Engine Optimization, afgekort: SEO). Een SEO specialist of SEO expert is iemand die websites kan optimaliseren voor zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.

    Wat doet een SEO specialist?

    Een SEO specialist of SEO expert optimaliseert websites op webshops met als doel deze beter vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Dit doet hij o.a. door het optimaliseren van de website- en paginastructuur, website techniek, de content van de website en het linkmanagement.

    Glad ijs

    Je kent waarschijnlijk het gezegde "je begeeft je op glad ijs". Eigenlijk vind ik dit een rare uitdrukking. Ooit ijs gezien dat niet glad is...?? Toch vond ik dit een mooie metafoor om aan te duiden dat het vinden en in zee gaan met een SEO expert de nodige risico's met zich mee brengt.

    Je hoort maar al te vaak slechte verhalen over SEO specialisten en bureaus. En geloof me! Wij lopen al sinds 2007 mee in het SEO wereldje. Velen maken er echt een puinhoop van. Maandelijks krijgen we wel een aanvraag of we de Google posities van een website of webshop willen herstellen. Vaak hebben ze hun SEO uitbesteedt aan een louche partij of hebben ze zelf geëxperimenteerd (lees:gemanipuleerd)

    Hoe komt dit dan?

    Dit heeft de maken met het grote aantal aanbieders die pretenderen verstand te hebben van zoekmachine optimalisatie. Daarnaast is de markt ontzettend intransparant voor consumenten zoals u, omdat men nauwelijks technische kennis en inzicht heeft in het vak SEO. Maar....moet ik dan maar niet op zoek gaan? Zeker wel!!! Laat je hier niet door tegen houden. Op zich valt het allemaal wel mee, maar je moet goed weten waar je op moet letten. Ik ga nu precies uitleggen waar je op moet letten... Zodat jij wel een goede specialist vindt!

    Neem contact op!

    Practice what you preach

    Ik ga dit niet letterlijk vertalen want dan krijg je een vreemde zin ;-) Dit betekent zoiets, als iemand (de specialist) een advies geeft aan een ander (jou in dit geval) dat men dit zelf ook op deze manier aanpakt. Zelf ben ik een groot voorstander van dit principe. Op Ompro.nl geven we alleen adviezen die we zelf daadwerkelijk ook toepassen.

    Zoals bijvoorbeeld SEO trends voor 2018 of meer bezoekers zonder nieuwe content toe te voegen. Anders gezegd. Zorg ervoor dat je een SEO expert vindt die zelf ook heeft toegepast wat hij jou adviseert.

    Is de SEO specialist zelf goed vindbaar?

    Dit ligt eigenlijk een beetje in het verlengde van de vorige tip. Kijk altijd hoe goed de specialist zijn eigen website op orde heeft. Is de website goed ingedeeld en gebruiksvriendelijk? Is de website goed vindbaar in Google of andere zoekmachines?

    Kijk dus of hetgeen waar jij de persoon in kwestie voor nodig hebt, diezelfde zaken ook in orde heeft. Waarom zou je je SEO uitbesteden aan iemand die zelf zijn zaken niet eens op orde heeft?

    Ik garandeer u dat....


    SEO garanties

    Ik kan ervoor zorgen dat u binnen 3 maanden in de top 3 van Google staat voor dat beconcurreerde zoekwoord. Of binnen één maand het aantal bezoekers kan verdubbelen.

    Zegt iemand zoiets, dan moet je even oppassen. In sommige gevallen is dit mogelijk hoor, maar het gebeurt vaker dat dit niet het geval is. Niemand kan garanties geven op het gebied van SEO. Vaak is dit een gebrek aan creativiteit, onderscheidend vermogen of een verkooptrucje om je over de streep te trekken. Gebruik vooral je eigen verstand en intuïtie. Wees op je hoede als iemand dit soort zaken garandeert.

    SEO uitbesteden? Think long-term

    De garanties die in de vorige tip werden genoemd komen helaas vaak voor. Een zoekmachine optimalisatie specialist die je supersnel hoog in Google kan laten komen door bepaalde trucjes. Pas daar mee op! Dit zijn echt korte termijn doelen die vaak ook alleen op korte termijn werken. Je zou denken....mooi toch? Dan doe ik dat toch iedere keer opnieuw. Het tegendeel is waar.

    Je website kan door dit soort manipulatieve tactieken schade oplopen en in veel gevallen dalen of zelfs helemaal verdwijnen uit de zoekresultaten. Denk dus echt op lange termijn en hou Google niet voor de gek!

    Track record

    Vraag de SEO specialist voor welke klanten hij heeft gewerkt en wie zijn huidige klanten zijn. Wat voor soort klanten zijn dit, liggen ze een beetje in het verlengde van wat jij doet. Kortom, spit zijn track record door. En niet alleen de positieve recensies maar ook de negatieve. Met name deze laatste zijn waardevol. Je kunt kijken waar en waarom het mis is gelopen. Je kunt hier onze SEO referenties bekijken.

    Neem contact op!

    Heeft de specialist bijvoorbeeld gouden bergen beloofd of heeft de website reputatie schade opgelopen in Google. Dit zijn tevens de meest voorkomende problemen. Als aanvulling daarop kun je ook de naam/bedrijfsnaam Googelen. Je mag dat ook bij ons doen ;-) Tegenwoordig zijn Google recensies ook een waardevolle bron omdat alleen de plaatser de recensie kan wijzigen/verwijderen.

    Een beetje tekst hier, een beetje linkbuilding daar

    Vraag altijd naar de werkwijze en aanpak. Als iemand vaag blijft en hier niet dieper op ingaat, dan is hij waarschijnlijk niet trots op de manier waarop hij te werk gaat. Het achterhouden of vaag houden van de aanpak kan duiden op duistere praktijken. Als iemand openheid van zaken geeft, dan is dat vaak een goed teken.

    Een gespecialiseerde SEO specialist

    Zoekmachine optimalisatie is een breed vak. Zoek dan ook een specialist, die gespecialiseerd is in hetgeen dat jij wilt bereiken met je website. Wil je jezelf gaan positioneren als expert door kennisdeling via je website? Schakel dan iemand in die gespecialiseerd is in content marketing. Voor het opbouwen van website reputatie zoek iemand die gespecialiseerd is in het opbouwen van autoriteit.

    Stel: Je gaat voor 1e keer parachute springen (DUO sprong). Dan is het geruststellend als je instructeur een ervaring rot is in parachute springen en niet in paragliding.

    Nog een laatste voorbeeld: Je bent al een redelijk ervaren bergbeklimmer en besluit dat je de Mount Everest wil beklimmen. Dan wil je graag dat de beste Sherpa's met jouw meegaan. Bepaal dus vooraf wat voor jouw bedrijf of website noodzakelijk is. Laat je hierover adviseren.

    Google vs. bezoekers

    Tijdens een gesprek merk je al vrij snel of iemand de focus legt op de optimalisatie voor Google of voor bezoekers. Verplaatst hij zich wel in jouw doelgroep? Zelf ben ik een voorstander van het schrijven voor bezoekers omdat dat op de lange termijn de beste SEO strategie is. Uiteraard is er niets mis met het optimaliseren van pagina's maar overdrijf hier zeker niet mee.

    Kijk ook eens naar deze hoger in Google SEO checklist.

    Over-optimalisatie ligt op de loer. Het kan werken op korte termijn, maar Google wordt steeds slimmer in het detecteren van dit soort praktijken.

    Een SEO specialist volgt de richtlijnen

    Vraag of de SEO technieken die men gebruikt binnen de richtlijnen van Google vallen. Dit is uiterst belangrijk! Niet alleen omdat je website dan het minste risico loopt om getroffen te worden door algoritme updates. Maar ook omdat deze richtlijnen de belangen van Google gebruikers behartigen. Jouw doelgroep dus! Google heeft er belang bij als websites volledig zijn ingericht voor bezoekers. Dit draagt allemaal bij tot de ultieme gebruikservaring.

    Wow u vraagt veel!

    Prijs is voor veel bedrijven een belangrijke vergelijkingsfactor bij het maken van een beslissing. Maar wat is nu een goede prijs voor SEO? Wat is te duur en waar moeten je alarm bellen gaan rinkelen? Dit is heel lastig te zeggen helaas. En er is ook geen eenduidig antwoord voor. Iedere situatie is namelijk uniek.appels en peren vergelijken SEO

    Iedere website, iedere markt, iedere SEO expert en zo kunnen we nog wel even doorgaan... Het is vaak appels met peren vergelijken... Moz.com voerde in 2012 een onderzoek uit naar de SEO prijzen van verschillende landen van 600 SEO bureaus. Tegenwoordig bestaat er ook zoiets als No cure no pay SEO. Klanten gaan dan pas betalen als hun website op de 1e pagina van Google staat voor een bepaald zoekwoord. Voor veel mensen is dit een uitkomst. Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van en wel om het volgende...

    Zodra een SEO bureau merkt dat het niet gaat lukken om op de 1e pagina te komen, dan is er een grote kans dat ze stoppen. Of erger nog, dat ze zo gaan manipuleren (over-optimaliseren) dat het wel lukt om een aantal maanden op pagina 1 te komen. Maar dat vervolgens de website reputatieschade oploopt in Google. Het uurtarief van een SEO specialist varieert tussen de €70-€200. Afhankelijk van de ervaring en expertise.

    Neem contact op!

    Uiteraard zijn er ook specialisten met lagere uurtarieven maar ervaren SEO specialisten hebben veelal minder uren nodig. Daarnaast is de kans op lange termijn succes, bij ervaren specialisten vele malen groter.

    SEO expert in lokale vindbaarheid

    Tegenwoordig is lokale vindbaarheid zeer belangrijk. Voor 9 van de 10 websites is dit noodzakelijk. Met name voor zogenaamde "brick and mortar businesses" ofwel stenen winkels die het voornamelijk van klanten uit de omgeving moeten hebben. Daarvoor moet de SEO consultant de vestigingsplaats en adres informatie op de hele website doorvoeren. Hier vind je meer info over lokale SEO. Vraag dus om aan te tonen welke technieken gebruikt worden en welke successen behaald zijn op het gebied van Lokale SEO.

    Een plan op maat

    Zoals al eerder vermeld behoeft iedere situatie een andere aanpak. Komt een SEO expert dus met een standaard template dan is dat vaak een slecht teken. Over het algemeen zijn veel SEO technieken toepasbaar op veel websites, maar er moet vaak wel het e.e.a. op die specifieke situatie worden aangepast. Dit hangt ook samen met de doelen van de klant (u dus).

    Service en terugkoppeling

    Service en terugkoppeling is vaak waar het grote (prijs) verschil tussen specialisten wordt gemaakt. Het bieden van een goede service kost een bedrijf nu eenmaal geld en daar betaal jij voor. Maak duidelijk afspraken over wanneer er wordt teruggekoppeld en hoe er wordt gecommuniceerd als er aanpassingen worden gedaan aan de website. Dit is in veel gevallen noodzakelijk bij zoekmachine optimalisatie.

    Een SEO specialist maakt succes meetbaar!

    Vraag ook hoe ze het succes van je SEO campagne meten. Gebruiken ze Google Analytics om de vooruitgang te meten? Bijvoorbeeld de posities van de website in Google, het aantal backlinks en het soort links, het aantal bezoekers, via welke zoekwoorden bezoekers op je website komen, conversies enz.

    succes van seo campagne meten

    Zelf houd ik wekelijks de statistieken bij van dit blog. Hier een leuk artikel over de quick wins van iedere website. (op basis van statistieken)

    Samen weet je altijd meer

    Wil je SEO uitbesteden, raadpleeg altijd meerdere SEO experts. In veel gevallen kun je altijd een eerste (gratis) consultatie gesprek aanvragen. Dit geeft je een goed inzicht in de mogelijkheden en wellicht nieuwe ideeën. Maak hier gewoon gebruik van ;-) Daarnaast is het makkelijker om op die manier dichter bij je keus te komen bij welke SEO consultant jij het beste gevoel hebt.Neem contact op!

    Huur mij in als SEO specialist

    Veel bedrijven vinden SEO lastig, hebben er geen tijd voor of hebben er een hekel aan. Dan kun je ons inhuren als SEO specialist. Wij helpen je graag!

    Samenwerken?

    Neem dan direct contact op via ons contactformulier en ik neem zo spoedig mogelijk contact met je op! Ik spreek je snel!

    Neem direct contact op!