Marketing en SEO voor cosmetische klinieken

Online marketing en SEO voor Klinieken

Voor medische en cosmetische (privé)klinieken

11+ jaar

Online marketing ervaring

90+

Succesvolle samenwerkingen

470+

Nr. 1 posities in Google

Online marketing en SEO voor privéklinieken

Cosmetische privéklinieken worden steeds populairder. Onder invloed van celebrities als Kylie Jenner en tv-programma’s als ‘Het Lelijke Eendje’ neemt de vraag naar onder meer botox en fillers steeds toe. Er komt niet alleen meer vraag, maar ook meer aanbod. Klinieken waar mensen terecht kunnen voor een medische- of cosmetische behandeling of operatie schieten als paddenstoelen uit de grond. Hoe onderscheid jij je met jouw cosmetische kliniek van de concurrentie? In dit artikel laten we je zien wat marketing jou oplevert.


Voor cosmetische artsen, plastisch chirurgen en huidtherapeuten

Vlogger Monica Geuze neemt haar volgers bijna letterlijk mee de behandelkamer in tijdens haar ingrepen. En da’s slechts één van de vele voorbeelden. Media-aandacht neemt de ‘angst voor het onbekende’ weg. Daarmee wordt ook de drempel om te kiezen voor een cosmetische behandeling of een plastisch chirurgische ingreep lager. Toch: zo’n beslissing is niet niks. Je wilt als cliënt zeker weten dat je bij een kliniek in goede handen bent. En daar komt voor klinieken een stukje marketing bij kijken. Want je kunt de allerbeste cosmetische artsen, plastisch chirurgen en huidtherapeuten in huis hebben: als je doelgroep je niet weet te vinden, zitten ze met hun armen over elkaar. En da’s zonde.

SEO optimalisatie voor cosmetische en medische klinieken

Een advertentie is natuurlijk zo geplaatst. Online of offline. Toch raad ik je aan om eerst je basis op orde te brengen. Heb je scherp waar jouw kliniek voor staat? Waarin onderscheidt jouw behandelcentrum zich van anderen? Formuleer een scherp en beredeneerd antwoord op deze vragen, en neem jouw unique selling points (USP’s) mee in je marketingstrategie. Een sterke positionering maakt je promotie doelgerichter en daardoor effectiever. Daarnaast is het heel belangrijk te weten wie je doelgroep is. Waar bereik je ze? Maar ook: wat zijn hun belangrijkste wensen, doelen, bezwaren en angsten?


Belang van vertrouwen

Betrouwbaarheid is één van de belangrijkste eigenschappen die je kunt hebben in het leven. Het is goud waard, in vriendschappen en relaties. Maar ook op zakelijk vlak. Jouw cliënten zijn veel met hun lichaam en uiterlijk bezig. Ze zoeken een kliniek omdat ze ergens last van hebben, of omdat ze ergens heel onzeker over zijn. Jij moet ze het gevoel geven dat ze bij jou in goede handen zijn.


Vertrouwen opbouwen bij de (potentiële) cliënt

Hoe doe je dat? De mogelijkheden zijn eindeloos. Verplaats je eens in de schoenen van de cliënt. Met welke vragen worstelen zij? Schrijf hier heldere blogs over. Interview hiervoor bijvoorbeeld je eigen artsen en specialisten. Of laat cliënten hun vragen zelf stellen, via een live Q&A op Facebook bijvoorbeeld. Hiermee toon je naast je expertise ook enorm veel betrokkenheid. Je kunt ook gerust tevreden cliënten inschakelen voor hulp! Verstuur na een behandeling een korte enquête. Met informatie die hieruit voortkomt, kun je jouw service nóg beter maken. Of vraag ze een positieve recensie te schrijven. Mooie nieuwe content voor jouw promotiestrategie, want online testimonials en reviews zijn eigenlijk de moderne mond-op-mond reclame. Mensen vertrouwen op de feedback van anderen om te bepalen wat juist en wat verkeerd is in een bepaalde situatie

Benieuwd naar de resultaten voor onze klanten?

Het vertrouwen van Google winnen

Vertrouwen is tevens de basis van zoekmachinemarketing en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Heb je het vertrouwen van de klant? Dan win je uiteindelijk vanzelf ook Google voor je. En da’s belangrijk om hoog getoond te worden in de zoekresultaten. En met sleutelposities in Google krijg je weer méér bezoekers. Zo bouw je een steeds sterkere online reputatie op. Werk aan een duurzaam domein, waarin je technische aspecten (zoals mobile responsiveness, page speed en een ‘schone’ HTML-code) op orde hebt. Werk aan unieke, waardevolle content, ofwel SEO-teksten. En bouw aan een natuurlijk, kwalitatief linkprofiel. Heb je deze drie pijlers van SEO onder controle? Dan ga je vanzelf scoren in de zoekmachine.


Factor tijd

Met zoekmachineoptimalisatie – ofwel SEO – til je jouw website naar een hoger niveau, een betere plek in de organische (onbetaalde) zoekresultaten. SEO is een tijdrovend proces, en moet ook altijd gezien worden als langetermijnstrategie. Snel resultaat zien in Google? Overweeg dan Search Engine Advertising (SEA). In de Google zoekresultaten is standaard een aantal plekjes gereserveerd voor advertenties. Om deze advertentieruimte in Google te bemachtigen, gebruik je Google Adwords. Zoekt er iemand op één van de zoekwoorden waar jij mee adverteert? Dan wordt jouw advertentie getoond. Vaak nog bóven de organische zoekresultaten.

Online marketing en SEO uitbesteden

Heb je niet voldoende kennis in huis om je website te optimaliseren? Of heb je helemaal geen tijd of zin om te gaan bloggen? Dan hoeft dat ook niet. Voor een online marketing- en SEO specialist zijn zaken als SEO, optimalisatie en bloggen de orde van de dag. Ompro neemt je deze werkzaamheden met liefde uit handen. Benieuwd naar wat we voor jouw kliniek kunnen betekenen? Neem gerust eens contact met ons op.Neem gerust eens contact met ons op.

Wil je samenwerken met Ompro?