Linkbuilding uitbesteden | Top resultaat met Ompro!
Cookie erbij?
linkbuilding uitbesteden

Linkbuilding

Linkbuilding uitbesteden: goed idee!

Met linkbuilding bouw je aan een sterk linkprofiel. Externe links leiden via nieuwe ingangen meer nieuwe bezoekers naar jouw website, en kwalitatieve links naar je website zorgen bovendien voor een betere online reputatie én een hogere positie in Google. Dat is heel belangrijk, want zo'n 80% van de Nederlanders koopt wel eens wat online. Bijna iedereen zoekt informatie en winkelt via zoekmachines. En zeg nou zelf: kijk jij zelf ooit verder dan de eerste pagina? Linkbuilden is dus van essentieel belang in je online marketing strategie. Op deze pagina lees je alles over linkbuilding en de strategie van de linkbuilders van linkbuilding bureau Ompro.

wat is linkbuilding?

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is al jaren een heel belangrijk onderdeel van zoekmachineoptimalisatie, ofwel SEO. Wie hoog wil scoren in Google en andere zoekmachines – zoals Bing en Yahoo – profiteert van linkbuilding. Zoekmachines zien namelijk een link van een andere site naar jouw site als een soort ‘complimentje’. De verwijzende website wil met een link zeggen dat bezoekers op jouw pagina waardevolle informatie zullen vinden. Hoe meer van dit soort ‘complimentjes’ jouw website krijgt, hoe beter zoekmachines jouw website gaan waarderen. Bovendien leiden externe links natuurlijk via nieuwe ingangen ook gewoon weer nieuwe bezoekers naar jouw website.

Behaalde topposities in Google met linkbuilding:

Douche-concurrent.nl

Douchecabine 1

Stoomcabine 1

Bubbelbad 2

Douchewand 2

Skepp.nl

Kantoorruimte Amsterdam 1

Kantoorruimte Utrecht 2

Kantoorruimte Rotterdam 2

Kantoorruimte Den Haag 2

IPD-opleidingen.nl

Makelaarsopleiding 1

Opleiding makelaar 1

Makelaar worden 1

Opleiding makelaardij 2

Het nut van linkbuilding

Het Google-algoritme bepaalt op basis van zo'n 200 ranking-factoren de positie van je website in Google. Maar niet iedere factor is even belangrijk. Het linkprofiel is - naast techniek en inhoud - één van de belangrijkste factoren om de positie op de Search Engine Results Page (SERP) te bepalen. Meer backlinks en vooral ook bétere backlinks zorgen ervoor dat jouw website - zowel voor de bezoekers als voor de zoekmachine - een goede reputatie opbouwt, URL voor URL. En zo kom je dus hoger in de zoekresultaten en dát is het ultieme doel van linkbuilding.


Het Google-algoritme bepaalt op basis van zo'n 200 ranking-factoren de positie van je website in Google. Maar niet iedere factor is even belangrijk. Het linkprofiel is - naast techniek en inhoud - één van de belangrijkste factoren om de positie op de Search Engine Results Page (SERP) te bepalen. Meer backlinks en vooral ook bétere backlinks zorgen ervoor dat jouw website - zowel voor de bezoekers als voor de zoekmachine - een goede reputatie opbouwt, URL voor URL. En zo kom je dus hoger in de zoekresultaten en dát is het ultieme doel van linkbuilding.

SEO linkbuilding

Kwaliteit van links

Klinkt simpel, maar dat is het niet. Google kijkt namelijk niet alleen naar de hoeveelheid links naar jouw website, ook naar de kwaliteit van de links. Grofweg moet je je met vijf belangrijke zaken bezighouden om een optimaal linkprofiel op te bouwen:


Autoriteit van de links

Google – en andere zoekmachines trouwens ook – kijkt naar de reputatie van de webpagina die naar jouw website linkt. Een backlink heeft een hogere waarde als de reputatie van de verwijzende pagina minstens zo hoog is als die van jou.


Relevantie

Backlinks zijn waardevoller als ze van een website komt die qua onderwerp of branche aansluit bij die van jou. Google legt namelijk verbanden tussen alle websites. Andere links doen trouwens niet veel kwaad, maar ze leveren ook weinig op voor je. Als je bijvoorbeeld auto’s verkoopt, dan is een backlink vanuit een tuincentrum minder waard dan wanneer een automonteur naar je verwijst.


Organische groei

Het linkprofiel moet op een natuurlijke manier groeien, op een organische manier een reputatie opbouwen. Van 0 naar 1000 backlinks binnen één maand kan volgens Google nooit veel goeds betekenen. Links kopen heeft dus niet veel zin. Sterker nog, de kans dat Google je een penalty geeft is groot (hierover later meer).


Anchorteksten

Een backlink kan vele gedaantes aannemen. Probeer vooral variatie te realiseren in de anchortekst. Dus verwerk links in lopende tekst, al dan niet met het zoekwoord erin verwerkt (wees daar zuinig mee!) of link vanuit bedrijfsnaam of URL. Die mix zorgt mede voor een natuurlijk linkprofiel. Bijvoorbeeld: Bij Ompro ben je aan het juiste adres voor linkbuilding en andere online marketing activiteiten. Meer weten? Neem contact op via ons contactformulier of bel ons! 

Starten met linkbuilding?

Verschillende soorten backlinks

Naast afwisseling in het type ankertekst, is het van belang te variëren met verschillende types backlinks.


Interne (tekst)links

Interne links geven minder ‘link juice’ dan externe links. Maar je laat de zoekmachines wel zien dat je website complete informatie biedt. Google ziet een interne link ook als een teken van gebruiksvriendelijkheid; je helpt je bezoeker verder naar de informatie die hij zoekt.


Externe tekstlinks

Zoek op verschillende plekken naar kansen om te linken. Gebruik niet alleen directories of bedrijvengidsen, realiseer ook links op branche-gerelateerde websites, nieuwspagina’s en sociale media zoals Twitter, Pinterest en Facebook.


Imagelinks

Van een afbeelding kun je een link maken, dus ook een backlink. Sponsor je bijvoorbeeld de lokale sportclub? Laat ze je bedrijfslogo plaatsen mét linkje. Super waardevol! Omdat een zoekmachines geen plaatjes ‘zien’, is het wel belangrijk de meta-data goed in te vullen, die kun je bij een imagelink eigenlijk zien als de anchortekst.


Dofollow vs nofollow links

Een nofollow-link is een backlink met een speciale tag in de HTML code. Hiermee zeg je als het ware tegen Google dat deze link niet gevolgd moet worden. Je gebruikt de tag bij commerciële content, zoals gastblogs en advertorials. Google wil graag dat websites op een natuurlijke manier autoriteit opbouwen, en zo laat je de spiders zien dat een link gekocht is. 

Het imago van linkbuilding

Linkbuilding had lange tijd een schimmig imago. Er wordt ook veel gesjoemeld met linkbuilden. Veel bedrijven maken de fout zo snel mogelijk zo veel mogelijk backlinks te willen verzamelen. Zij kopen links op dubieuze websites. Of ze maken overmatig gebruik van link directories, link-netwerken en startpagina’s van een slechte kwaliteit of die niet aansluiten bij de website. 


Ja: zo krijg je snel heel veel links naar je website. Maar het doet eerder kwaad dan goed. Google ziet namelijk meteen dat je niet ‘organisch groeit’ en voor je het weet krijg je een penalty. Hierdoor daal je juist (sterk) in de zoekresultaten. Het kost heel veel tijd en werk om hier weer bovenop te komen.


Linkbuilding 2018

In de loop der jaren is er veel geschreven over zoekmachineoptimalisatie. Nieuwe technieken komen en gaan. Linkbuilding is in 2018 – ondanks alle veranderingen binnen de online marketing – nog steeds een techniek waar je op kunt bouwen. Ook binnen deze tak van sport is het van groot belang om op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen.


Voorheen scoorde je nog met véél backlinks. Tegenwoordig is vooral de kwaliteit van je backlinks van belang. De allerbeste linkbuilding strategie? Dat is volgens ons het creëren van waardevolle content met de focus op je bezoeker, in plaats van de zoekmachine. Is jouw content super informatief, origineel, grappig en/of baanbrekend? Dan gaan bezoekers je artikelen vanzelf delen, via social media bijvoorbeeld. 


Webmasters van brancheblogs of andere websites zullen de content ook opmerken en zijn dan eerder geneigd naar je te linken. Waar lange tijd webteksten het belangrijkst waren, is er ook steeds meer aandacht voor multimediale content: ook afbeeldingen, foto’s, video’s en infographics zijn in 2018 waardevol voor je linkbuildingstrategie.

Linkbuilding strategie

Linkbuilding bureau Ompro staat garant voor kwalitatieve linkbuilding trajecten met focus op resultaat. Daarbij gaan we uit van het principe dat je backlinks moet verdienen. Mensen willen naar je pagina of website toe klikken, omdat ze verwachten daar waardevolle content te vinden. Link earning heet dat ook wel. Je koopt dus geen links bij ons. Ga je met Ompro in zee? Dan bepalen we een strategie met heldere doelstellingen. Onze linkbuilding specialisten hebben veel kennis en ervaring in huis om een divers linkprofiel met een natuurlijke opbouw voor je te realiseren. Grofweg houden we bij iedere linkbuilding campagne dezelfde strategie aan; die bestaat uit vijf stappen.


1. Zoekwoordenonderzoek

Als je wilt scoren in Google, is het belangrijk om te weten wáár je op wilt scoren. We beginnen dus met een inventarisatie van de belangrijkste zoekwoorden. Wat vind jij belangrijk? Welke termen sluiten aan bij de vragen en behoeftes van je klant? Met deze informatie gaan we aan de slag!


2. Concurrentieanalyse

De kans is groot dat je concurrentie ook niet stilzit. Daarom onderwerpen we ook je belangrijkste concurrenten aan een onderzoek. Hoe ranken zij? Waar komen hun links vandaan? Welke steken laten ze vallen waar jij op kunt inspelen? Kortom: de belangrijkste kansen en bedreigingen zetten we op een rijtje.


3. Content maken

Je moet voor een webmaster duidelijk maken waarom hij naar jouw website moet verwijzen. Dat zal ‘ie sneller doen als je actuele, interessante en kwalitatieve content te bieden hebt over onderwerpen die ook goed bij zijn website passen. Wij denken na over wat voor content belangrijk is in jouw sector en welke vragen vanuit de doelgroep je wilt beantwoorden. Misschien bestaan die pagina’s, artikelen en blogs al, die optimaliseren we eventueel. Of we maken nieuwe content. Onze doelstellingen en het onderzoek dat we hebben gedaan verliezen we daarbij geen moment uit het oog.


4. Content verspreiden

We gaan op zoek naar relevante, betrouwbare websites met veel bezoekers die een link en/of (gast)content willen plaatsen. Binnen ons netwerk en dat van jou. Denk daarbij aan relevante websites in jouw sector, brancheforums, bedrijfsinformatiesites of nieuwsmedia. Wij leggen contacten met deze partijen.


5. Analyseren, rapporteren & bijsturen

We monitoren voortdurend de voortgang van de campagne. Hebben aangeschreven websites je link of content geplaatst? En nog belangrijker: hebben de nieuwe backlinks effect? Hiervoor houden we de bezoekersstroom van je website én de posities in Google nauwlettend in de gaten. De resultaten toetsen we aan de doelstellingen, en we blijven bijsturen waar nodig.


Wil je meer weten over onze aanpak of ben je benieuwd naar wat Ompro voor jouw bedrijf kan betekenen? Pak de telefoon, we vertellen het je graag!

Starten met linkbuilding?

Linkbuilding uitbesteden

Je ziet: er komt bij een kwalitatieve linkbuilding campagne meer kijken dan je vooraf misschien denkt. Kennis over en ervaring met het technische aspect zijn belangrijk, maar ook de betrokkenheid en precisie om linkbuilding structureel op te bouwen zorgen voor succes. Dat is ook de reden dat veel bedrijven linkbuilding uitbesteden. Laat je linkbuildingactiviteiten met een gerust hart aan de linkbuilders Ompro over!


Als online marketing specialist hebben we bij Ompro ook de kennis in huis om de strategie door te trekken, en de combinatieslag te maken met andere Google adverteren in Adwords en conversieoptimalisatie. Zo blijf jij je onderscheiden van je concurrent, met onze hulp!

Linkbuildingpakket voor website of webshop

Iedere website of webshop is anders. Ompro stemt met jou af wat je doelen zijn en wij maken een linkbuildingpakket op maat. Welk linkbuildingpakket er bij jouw bedrijf of website past is volledig afhankelijk van zaken als je budget, je doelstellingen en het huidige linkprofiel van de website. Hoe uitgebreider het pakket – dus hoe meer uren je bij ons afneemt – hoe meer kwalitatieve backlinks en bijbehorende SEO-artikelen je daarvoor terugkrijgt.

Een linkbuilding specialist inschakelen?

Jij kent je bedrijf. Wij weten alles over linkbuilden en online marketing. Door onze krachten te bundelen brengen we jouw website of webshop naar een toppositie in de zoekmachines!


Waarom linkbuilding bureau Ompro?

  • Wij zijn dagelijks bezig met linkbuilding. Jouw doel – hoger komen in Google – is onze core business.
  • Onze kennis over SEO en linkbuilding is altijd up-to-date
  • Linkbuilding kost veel tijd. Vooral als je niet precies weet hoe het werkt. Laat je het ons doen? Dan behaal je meer resultaat binnen dezelfde tijd. Én je houdt zelf tijd over voor andere dingen!
  • Geen schimmige strategieën, maar duidelijke doelstellingen en een transparante, effectieve aanpak
  • Wij hechten waarde aan een persoonlijke benadering
  • Onze werkwijze is succesvol, kijk maar naar onze succesverhalen

Je kunt je linkbuilding campagne zonder zorgen aan ons uitbesteden. Ben je benieuwd naar ons werk en onze resultaten? 


Bekijk dan ons portfolio, of kom eens kennismaken!


Ook linkbuilding in België en Duitsland!

Ompro kiest als ervaren linkbuilding bureau nooit voor de makkelijkste weg of voor een ‘quick fix’. Wij verdiepen ons specifiek in jouw bedrijf, in de markt waarin jouw bedrijf opereert en we denken graag mee over manieren om online meer succes te behalen. En dat wordt in heel Europa opgemerkt. We krijgen bijvoorbeeld steeds meer aanvragen uit België en Duitsland. Benieuwd naar de internationale mogelijkheden, bijvoorbeeld in België en Duitsland? Bekijk deze pagina of neem contact met ons op!

Linkbuilding uitbesteden?