Online marketing bureau

Online marketing bureau

Gemiddeld verhogen we het organische verkeer met 125%, het aantal leads met 85% en verlagen we de kosten per acquisitie met 35% - Dat alles in de eerste 6 maanden.

Online marketing bureau inschakelen?

Online marketing bureau inschakelen die jouw online marketing naar de next leven kan brengen? Je wilt jouw online zichtbaarheid vergroten en hebt daarom besloten een online marketing bureau in te schakelen. Bij Ompro ben je hiervoor aan het juiste adres! Al langer dan 11 jaar helpen wij bedrijven en ondernemers om online te groeien en rendement te boeken op hun investering. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees dan vooral verder!


Wat is online marketing?


Met online marketing worden alle online activiteiten bedoeld die eraan bijdragen om de producten of diensten van jouw bedrijf onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Als ervaren online marketing bureau helpen we je jouw boodschap online te vergroten en nieuwe klanten met jouw product of dienst in aanraking te laten komen.


Online marketing is absoluut een onmisbaar onderdeel van de marketingmix voor zowel B2C als B2B organisaties. Nederlanders staan in de Europese top 5 van grootste online winkelaars en het percentage groeit elk jaar verder. Of je nu een kleine eenmanszaak hebt, een grote multinational bent of ergens in het midden zit: ook jouw doelgroep bevindt zich online en door slimme online marketing in te zetten, kun je ze bereiken! Online marketing bureau Ompro kan je hier uitstekend bij helpen.

Voordelen van online marketing

Online marketing heeft een aantal interessante voordelen ten opzichte van traditionele offline marketing. We noemen de belangrijkste.


  • Een online marketing bureau maakt online marketing meetbaar
  • Online marketing heeft een groot bereik
  • Online aanwezigheid heeft een langere levensduur dan offline marketing activiteiten
  • Relatief goedkoop, want alles gebeurt digitaal
  • Mogelijkheid om continu te testen wat wel en niet werkt
  • Met een druk op de knop bijsturen en aanpassingen maken
  • Niche doelgroepen en specialisten zijn vindbaar en benaderbaar
  • Weinig marketing waste door afbakening en doelgerichte targeting
  • Reeds geïnteresseerden nogmaals bereikbaar door remarketing


Veel van bovenstaande voorbeelden zijn niet mogelijk in offline marketing oplossingen. Het aantal impressies van een postercampagne meten? Zeer lastig. Hoge printkosten en een lange aanlooptijd voor advertenties? Onvermijdelijk. A/B testen, aanpassen en bijsturen van een advertentie in een tijdschrift? Niet te doen.


Je ziet het al, binnen online marketing is heel veel meer mogelijk dan bij offline marketing varianten. Investeer jij alleen nog maar in offline marketing en ben je benieuwd wat er voor jouw organisatie allemaal mogelijk is online? Neem dan contact op met full service online marketing bureau Ompro!

90+ klanten gingen je al voor

Lees over hun ervaringen.

Een online marketing bureau

Een online marketing bureau gebruikt verschillende online middelen en technieken om jouw product of dienst via het internet onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Je kan hierbij denken aan gratis of betaald verkeer genereren via externe platformen of door middel van je eigen website, je mailingbestand of social media kanalen. En waarschijnlijker nog: een combinatie van de verschillende mogelijkheden.


Een goed online marketing bedrijf specialiseert zich in verschillende diensten. Weet je niet goed waar jouw (online) pijnpunt ligt, dan is een bureau inschakelen de juiste keuze voor jou. In tegenstelling tot een specialist die zich slechts op één bepaalde techniek richt, zal een bureau je objectief kunnen adviseren in jouw online groei en de diensten inzetten die voor jouw situatie het meest effectief zijn.


Een goed online marketing bureau werkt volgens de volgende stappen:


1. Kennismaking: doelen en doelgroep bespreken en koers bepalen

2. Onderzoek: knelpunten, strategie en middelen bepalen

3. Campagnes opzetten: uitvoering van de strategie

4. Monitoren en bijsturen: continu testen en bijsturen voor maximaal resultaat


Van een gedegen online marketing bureau mag je het volgende verwachten:


● Doelgericht: de juiste middelen inzetten om jouw doel te bereiken

● Transparant: inzage in werkzaamheden en resultaten

● Resultaatgericht: aantoonbare groei

● Ontzorging: zodat jij ongestoord door kan gaan met ondernemen

Diensten van online marketing bureau Ompro

Online marketing bureau Ompro biedt verschillende diensten aan om jouw online zichtbaarheid te vergroten, meer potentiële klanten richting jouw website te sturen en te zorgen dat bezoekers eenmaal aangekomen ook daadwerkelijk een aankoop doen of contact opnemen.


Dat doen we door middel van onderstaand dienstenpakket.


SEO: Zoekmachine optimalisatie


Dagelijks gebruiken miljoenen Nederlanders een zoekmachine als Google om de producten en diensten te vinden waar zij op dat moment naar op zoek zijn. Google toont op zijn beurt de webpagina’s van hoog naar laag in het resultatenoverzicht die naar zijn mening het best zijn.


SEO staat voor Search Engine Optimization, zoekmachine optimalisatie in gewoon Nederlands dus. Online marketing bedrijf Ompro blinkt uit in SEO! Door jouw website te optimaliseren voor zoekmachines zorgen we dat jouw organisatie hoog in de zoekresultaten getoond wordt voor relevante zoekopdrachten.


Zoekmachine optimalisatie is voor veel bedrijven een erg waardevolle investering. Wanneer het goed wordt ingezet, is de kans namelijk groot dat je jarenlang gratis organisch verkeer naar jouw website trekt. SEO is daarom een oplossing waarbij de investering voor zeer lange tijd resultaat kan opleveren!


Voor onze klant Skepp voeren wij succesvolle SEO campagne uit. Als broker van kantoorruimte is ‘kantoorruimte’ een belangrijk zoekwoord met veel zoekvolume. Mede dankzij samenwerking met Ompro heeft Skepp nu een toppositie in Google voor dit zoekwoord en vele anderen. Dit heeft 156% meer bezoekers tot gevolg gehad en 136% meer conversie!


SEO naar the next level brengen? Online marketing bureau Ompro helpt je graag. 

Lees meer over SEO.


Linkbuilding


Je website ziet er prachtig uit, is veilig, gebruiksvriendelijk en je teksten zijn SEO-friendly geschreven. Maar wat je ook probeert, Google blijft je ergens onderaan pagina één of twee tonen in de zoekresultaten voor relevante zoekwoorden. Het resultaat: alsnog bijna geen organische bezoekers!


Helaas ben je niet de enige die investeert in SEO. Om te zorgen dat Google jouw webpagina’s toch verkiest boven die van je concurrenten, zul je daarom aan de derde SEO pijler moeten werken: autoriteit. Dit doe je door middel van linkbuilding, het doelgericht genereren van waardevolle links richting jouw website.


Door te investeren in linkbuilding zorg je dat jouw website stijgt in het aanzien van Google, waardoor je webpagina’s beter gaan scoren in de organische zoekresultaten voor zoekwoorden relevant voor jouw business.


Hoe goed je website-techniek en content ook is, met on-site SEO alleen behaal je voor veel termen nooit de eerste plek in Google. Om topposities op competitieve zoektermen voor onze klant Douche Concurrent te verzekeren, was linkbuilding dan ook onmisbaar. Enkele maanden na het starten met linkbuilding, staat Douche Concurrent onder andere voor de term ‘douchecabine’, waar maar liefst 22.000 keer per maand op gezocht wordt, op nummer één in Google!


De linkbuilding specialisten van ons online marketing bureau staan te trappelen om een supersterk backlinkprofiel te creëren. Lees meer over linkbuilding.


SEO copywriting


Webteksten schrijven met het doel om goed gevonden te worden door zoekmachines, noemen we SEO copywriting. In het kort draait dit om de informatie bieden die mensen graag willen lezen en in je teksten verschillende zoekwoorden gebruiken die mensen intypen in Google om deze informatie te bieden.


Het klinkt vrij logisch, maar het is toch lastiger dan je denkt. Mensen gebruiken namelijk verschillende woorden voor hetzelfde onderwerp en Google is helaas nog niet zo ver dat het doorheeft dat bepaalde woorden hetzelfde betekenen. Op een pagina over SEO gebruik je daarom bijvoorbeeld zowel de term ‘SEO’ als ‘zoekmachine optimalisatie’ als ‘online vindbaarheid vergroten’.


SEO copywriting is een onmisbaar onderdeel van zoekmachine marketing. Door in je webteksten de termen te gebruiken die jouw doelgroep ook gebruiken, vergroot je online zichtbaarheid en je bezoekersaantal. Wij noemen onszelf bijvoorbeeld een ‘online marketing bureau’ en niet ‘online groeiversnellers’, omdat mensen op de eerste term gemiddeld 2400 keer per maand zoeken en op de tweede 0. Wil je vindbaar zijn, dan moet je teksten schrijven op basis van termen waar mensen daadwerkelijk op zoeken. SEO copywriting helpt je daarbij.


Ja, ik wil sterke SEO copywriting

Behaalde topposities in Google:

Douche-concurrent.nl

Douchecabine 1

Badkamermeubel 1

Stoomcabine 1

Inloopdouche 1

Douchewand 1

Toilet 3

Bad 3

Skepp.nl

Kantoorruimte 1

Kantoorruimte huren 1

Kantoor huren 1

Kantoorruimte Amsterdam 1

Kantoorruimte Utrecht 2

Kantoorruimte Rotterdam 2

Kantoorruimte Den Haag 2

IPD-opleidingen.nl

Makelaarsopleiding 1

Opleiding makelaar 1

Makelaar worden 1

Makelaar opleiding 1

Opleiding makelaardij 1

Opleiding tot makelaar 1

Taxateur worden 1

Zoekmachine adverteren (SEA)

SEA: Google Ads


Toont Google jouw webpagina’s (nog) niet zo hoog in de organische zoekresultaten? Om toch doelgericht verkeer via zoekmachines te genereren, kun je er ook voor kiezen om zichtbaar te zijn in de betaalde resultaten van Google. Deze betaalde zoekadvertenties noemen we Google Ads, Search Engine Advertising of kortweg SEA.


SEO en SEA zijn een geliefde combinatie bij veel online marketing bureau’s, omdat je website al relevante bezoekers binnenhaalt, terwijl er ondertussen gewerkt wordt om de posities in de organische resultaten te verbeteren.


Wat Google Ads onder andere zo effectief maakt is de manier waarop je jouw advertenties kan targeten. Verkoop je bijvoorbeeld voornamelijk aan vrouwen binnen een bepaalde leeftijdsgroep, woonachtig in een bepaalde stad? Dan kun je er voor kiezen om jouw advertenties alleen aan deze groep laten zien. Door constant te monitoren en bij te sturen ontdek je zo misschien nog wel meer over je doelgroep. Bijvoorbeeld dat de meeste conversie in de avonduren plaatsvindt en voornamelijk via mobiel. Vervolgens kun je deze nieuwe informatie weer gebruiken om jouw advertenties nóg doelgerichter te maken en zo je conversiepercentage per klik te verhogen.


Meer rendement uit je Google Ads campagnes? Neemt contact op met online marketing bureau Ompro.

Lees meer over SEA.


Google Shopping


In de SERP is er naast tekstuele ook visuele adverteerruimte te huur. Ook de Google Shopping resultaten worden boven de organische zoekresultaten getoond.


Doordat deze vorm van Google Ads ook afbeeldingen toont, is Google Shopping met name interessant voor organisaties in de retail branche, waarbij uiterlijk een belangrijk onderscheidend kenmerk van het product is.


Door aanwezig te zijn in de Google Shopping resultaten, hoeven gebruikers de SERP niet eens te verlaten om hun nieuwe favoriete schoenen te ontdekken. Jouw producten worden getoond naast die van je concurrenten en bezoekers klikken in één keer door naar jouw productpagina. Het conversiepercentage van verkeer dat via het Google Shopping netwerk komt is hierdoor enorm hoog.


Meer rendement uit je Google Shopping campagnes? 

Lees meer over Google Shopping.


Display advertising


Naast tekstuele advertenties bestaan er nog meer vormen van betaalde advertenties. Display advertising bijvoorbeeld: banner-advertenties op andere websites. Google fungeert daarbij als de broker die websites met bannerruimte en adverteerders bij elkaar brengt.


Door display advertising in te zetten, kun je jouw doelgroep bereiken en jouw boodschap vertellen, terwijl mensen niet eens op jouw website aanwezig zijn. Ook kun je doelgericht demografish en geografisch targeten. Maar niet alleen op doelgroep, ook op het type website waar je wilt dat jouw advertenties getoond worden. Met effectieve display advertising trek je bezoekers van de ene website naar de jouwe.


Het grote voordeel is dat je jouw doelgroep kunt bereiken en overtuigen, zelfs als ze helemaal niet op zoek zijn naar jouw dienst of product. Door display advertising en zoekmachine marketing te combineren, vergroot je je online zichtbaarheid.


Remarketing


Met remarketing kun je eenmalige bezoekers van jouw website nogmaals bereiken door middel van een betaalde advertentie op een later moment. Dat doe je door een cookie op te slaan op de computer van je bezoeker en deze aan een tag te koppelen in een CMS als Google Tag Manager. Deze tag kun je vervolgens doorsturen naar Google Ads om specifieke tekstadvertenties of display advertising te tonen aan gebruikers met dit cookie.


Mensen die al eens op jouw website zijn geweest, zijn al op de hoogte van jouw bestaan en zijn daarom makkelijker over te halen om jouw product of dienst af te nemen. Door remarketing in te zetten kun je eenmalige bezoekers over te halen om toch nog eens langs te komen en dit keer wel tot conversie over te gaan.


96% van websitebezoekers beëindigd zijn sessie zonder conversie. Voorbeeld: een bezoeker van jouw website bekijkt jouw aanbod en is daar misschien wel erg van onder de indruk. Toch kijkt hij nog even verder naar andere websites, wordt afgeleid en breekt zijn zoektocht af. Even later ziet hij op Facebook een remarketing advertentie en wordt herinnerd aan jouw product. Hij klikt op de advertentie, die jou slechts een paar cent kost, en is weer terug in het aankoopproces. Dat is de kracht van remarketing!


Afgehaakte bezoeker terughalen naar je website? Digital marketing bureau Ompro helpt je graag! Lees meer over remarketing

.


Meer rendement halen uit je website bezoekers?

CRO: Conversie optimalisatie


Wordt je website eenmaal goed gevonden en veel bezocht, dan is de laatste stap dat jouw bezoekers ook daadwerkelijk de producten of diensten van jouw organisatie afnemen. 


Aantal bezoekers gedeeld door het aantal aankopen of contactaanvragen noemen we een conversiepercentage. Heb je het idee dat jouw conversiepercentage beter kan? Dan is conversie-optimalisatie (CRO) voor jouw website interessant.


Een kleine rekensom: stel dat jouw website 18000 bezoekers per maand heeft. Een gemiddelde orderwaarde is 250 euro en elke maand verwerk je gemiddeld 360 orders. Een totale waarde van €90.000 euro, waarbij het conversiepercentage 2% is. Door CRO uit te besteden, ontdekken we enkele verbeteringen die het conversiepercentage een half procent doen stijgen. Dat is al snel €22.500 extra omzet per maand!


Conversie-optimalisatie is voor veel volwassen online organisaties een logische vervolgstap om een digital marketing bureau voor in te schakelen. Meer verkopen en meer contactaanvragen, dat wil toch elke onderneming?


Meer rendement halen uit je website bezoekers. De CRO specialisten van digital marketing bureau Ompro staan voor je klaat!

Lees meer over CRO.


SEO/SEA analyses


Voordat je aan de slag gaat met SEO en SEA is verstandig om eerst een analyse te doen van de huidige situatie. Zo weet je welke zoekwoorden waardevol zijn voor jouw product of dienst, minimaliseer je de kans op verspilling van tijd en geld en krijg je een indicatie van de te maken investering.


Bij Ompro beginnen we nooit zomaar met advertenties inkopen en SEO content te maken. Door onze analyses weten we waar de kansen liggen en gaan we doelgericht te werk! Alleen zo haal je het meeste rendement uit jouw online marketing investering.


Benieuwd hoe je website of webshop ervoor staat? Internet marketing bureau Ompro maakt graag een analyse voor je.

Lees meer over SEO analyses.

Online marketing naar the next level brengen?

Online marketing bureau inschakelen of zelf doen?

Het inschakelen van een goed online marketing bureau kan echt het verschil maken, maar kun je het ook zelf? Veel ondernemers willen graag zoveel mogelijk zelf doen. Helemaal niet gek, want zo lang je het zelf doet, weet je zeker dat het goed gaat. Toch?


Maar voor bepaalde taken haal je specialisten in huis, omdat je weet dat zij deze taken beter kunnen uitvoeren dan jijzelf. Specialisten hebben immers jarenlang gestudeerd en ervaring opgedaan binnen één bepaald onderwerp.


Zo is het ook met online marketing. Er zijn genoeg zaken die je zelf kunt doen en die je jezelf kunt aanleren, bijvoorbeeld door onze blogartikelen te lezen. Maar wil je serieus aan de slag met online marketing, kies er dan voor om het uit te besteden aan een ervaren online marketing bureau.


Enkele voordelen van het inschakelen van een online marketing bureau als Ompro:


  • Specialisten met jarenlange ervaring
  • Betaalbaar alternatief voor het in dienst nemen van een eigen online marketeer of het opstarten van een online marketingafdeling
  • Wij weten wat werkt en wat niet dus weinig marketing waste door trial & error
  • Behoudt de focus op je eigen onderneming


Tip: Vraag nu een vrijblijvende online marketing scan aan!

Ervaren online marketing bureau

In 11 jaar tijd heeft online marketing bureau Ompro veel ervaring opgedaan en prachtig rendement geboekt voor onze klanten. Gemiddeld verhogen we in het eerste half jaar het aantal bezoekers met 125%, het aantal leads met 85% en verlagen we de kosten per acquisitie met 35%.


Wil je meer online zichtbaarheid, meer bezoekers op je website, meer conversies en uiteindelijk meer klanten? Neem dan contact op met online marketing bureau Ompro om de mogelijkheden voor jouw onderneming te bespreken.

Hulp nodig met je online marketing?