Online marketing en SEO voor advocatenkantoren
We gaan even terug naar de tijd van Napoleon. Voor advocaten en juristen waren de regels op het gebied van 'marketing' in de 19e en 20e eeuw erg strikt. In de Ereregelen van die tijd stond zelfs het volgende: "Het maken van reclame, in welke vorm ook, is ontoelaatbaar". Tot 1989. Toen werden de strenge regels omtrent publiciteit geschrapt uit de gedragscode. Toch maken advocaten nog steeds geen grote stappen op het gebied van marketing. Terwijl je als jurist érg veel profijt kunt hebben van wat promotie.
Het belang van (online) marketing voor advocaten en juristen
Als raadsman heb je jarenlang gestudeerd om jouw specialisme volledig onder de knie te krijgen. Natuurlijk wil je graag dat mensen je om jouw specialiteit weten te vinden. Je hebt waarschijnlijk al wel een website, maar haal je daar het maximale uit? Met een - op de juiste manier - geoptimaliseerde site, beland je hoger in de zoekresultaten van Google. Met als logisch gevolg dat jouw potentiële cliënten sneller hun weg naar jouw website weten te vinden.
Een geoptimaliseerde website?
Als jurist hecht je waarschijnlijk veel waarde aan de uitstraling van je fysieke kantoor. Waarom zou je deze stijl niet doortrekken naar je 'online kantoor', ofwel je website? Veel mensen zoeken alles op via internet, ook een advocaat, jurist, notaris of anderszins juridisch adviseur. Je website is eigenlijk je digitale visitekaartje. Werkt 'ie goed, en creëer je een persoonlijke, betrouwbare uitstraling? En scoor je ook nog eens hoog in Google? Dan volgen de (nieuwe) cliënten vanzelf.