Online marketing en SEO voor incassobureaus en deurwaarders
Vrijwel iedere zoektocht – naar wat dan ook – begint tegenwoordig in de online zoekmachine. Ook bedrijven die hun debiteurenbeheer niet volledig onder controle hebben, zoeken via Google naar een partner die hen kan helpen met de vordering van achterstallige betalingen. Met maandelijks ruim 6500 zoekopdrachten op het woord ‘incassobureau’, ruim 4000 op ‘deurwaarder’ en nog eens zo’n 1000 op het woord ‘debiteurenbeheer’ liggen er voor jou – als incassobureau – online enorme kansen. Sta jij bovenaan in Google? Dan weten jouw potentiële klanten je beter te vinden. Zet jij online marketing al slim in?
Een goed imago creëren én behouden
Incassobureaus hebben over het algemeen gesproken geen goede reputatie. Het is een vrij beroep, wat wil zeggen dat eigenlijk iedereen – ook zonder noemenswaardige opleiding of ervaring in de financieel-administratieve dienstverlening – aan de slag kan als credit controller of medewerker bij een incassobureau. Wil jij je onderscheiden? Dan moet je laten zien dat je te vertrouwen bent.
Betrouwbaarheid is namelijk één van de belangrijkste eigenschappen die je kunt hebben in het leven. Het is goud waard, in vriendschappen en relaties. Maar ook op zakelijk vlak. En Google weet dat. Google weet dat ‘hun zoekers’ vertrouwen op hun aanbod. Zoekmachines streven daarom altijd betrouwbare resultaten na. En daarom moet je vertrouwen opbouwen. Allereerst van jouw (potentiële) klant. Dan win je uiteindelijk vanzelf ook Google voor je. En met sleutelposities in Google krijg je weer méér bezoekers. Weet je die ook te overtuigen? Dan bouw je een steeds sterkere reputatie op. En da’s goed voor je klant, voor de zoekmachine én voor jou.