Marketing en SEO voor incassobureaus en deurwaarders

Online marketing en SEO voor Incassobureaus

Voor incassobureaus en deurwaarderskantoren

11+ jaar

Online marketing ervaring

90+

Succesvolle samenwerkingen

470+

Nr. 1 posities in Google

Online marketing en SEO voor incassobureaus en deurwaarders

Vrijwel iedere zoektocht – naar wat dan ook – begint tegenwoordig in de online zoekmachine. Ook bedrijven die hun debiteurenbeheer niet volledig onder controle hebben, zoeken via Google naar een partner die hen kan helpen met de vordering van achterstallige betalingen. Met maandelijks ruim 6500 zoekopdrachten op het woord ‘incassobureau’, ruim 4000 op ‘deurwaarder’ en nog eens zo’n 1000 op het woord ‘debiteurenbeheer’ liggen er voor jou – als incassobureau – online enorme kansen. Sta jij bovenaan in Google? Dan weten jouw potentiële klanten je beter te vinden. Zet jij online marketing al slim in?


Een goed imago creëren én behouden

Incassobureaus hebben over het algemeen gesproken geen goede reputatie. Het is een vrij beroep, wat wil zeggen dat eigenlijk iedereen – ook zonder noemenswaardige opleiding of ervaring in de financieel-administratieve dienstverlening – aan de slag kan als credit controller of medewerker bij een incassobureau. Wil jij je onderscheiden? Dan moet je laten zien dat je te vertrouwen bent. 


Betrouwbaarheid is namelijk één van de belangrijkste eigenschappen die je kunt hebben in het leven. Het is goud waard, in vriendschappen en relaties. Maar ook op zakelijk vlak. En Google weet dat. Google weet dat ‘hun zoekers’ vertrouwen op hun aanbod. Zoekmachines streven daarom altijd betrouwbare resultaten na. En daarom moet je vertrouwen opbouwen. Allereerst van jouw (potentiële) klant. Dan win je uiteindelijk vanzelf ook Google voor je. En met sleutelposities in Google krijg je weer méér bezoekers. Weet je die ook te overtuigen? Dan bouw je een steeds sterkere reputatie op. En da’s goed voor je klant, voor de zoekmachine én voor jou. 

SEO om te scoren in Google met je incassobureau of deurwaarderskantoor

Vertrouwen opbouwen

Bedrijven zijn kritisch en oplettend als het op het uitkiezen van een incassobureau aankomt. Dat is niet gek, want er staat veel op het spel voor jouw potentiële klant. Hij wil natuurlijk graag zo snel mogelijk zijn debiteuren op orde, doordat achterstallige betalingen voldaan worden. Maar daarbij wil hij wél de eigen reputatie in stand houden, net als de goede relatie met zijn klant. Als incassopartner moet je dus een gepaste houding aannemen ten opzichte van de klanten van jouw klant.


SEO om te scoren in Google

Vertrouwen is niet alleen de basis in jouw relatie met jouw (potentiële) klant. Het is ook de basis van zoekmachineoptimalisatie (SEO). En dat bestaat grofweg uit drie pijlers:


1. Techniek

2. Inhoud

3. Autoriteit


De technische basis van je website moet in orde zijn; je website moet goed en snel werken. Je site en domein moeten autoriteit opbouwen, door middel van relevante verwijzingen naar je pagina’s (linkbuilding). En tot slot moet je content uniek zijn, hoogwaardig van kwaliteit, en rekening houden met de juiste keywords. Met een keyword- of zoekwoordanalyse onderzoek je welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt en waar je dus mee kunt scoren. 

Benieuwd naar de resultaten voor onze klanten?

Digitaal visitekaartje

Gebruik je website als het digitale visitekaartje van jouw incassobureau. Laat zien wie je bent (misschien zelfs letterlijk, door je credit controllers of deurwaarders voor te stellen en hun specialismen uit te werken), laat zien wat je doet én hoe je dat doet. Richt je je bijvoorbeeld enkel op de minnelijke incassoprocedure ofwel het buitengerechtelijke incassotraject? Of heb je ook gerechtsdeurwaarders, juristen of advocaten in huis die tevens een mogelijk gerechtelijk incassotraject kunnen verzorgen? Ben duidelijk over de mogelijkheden die jouw kantoor biedt, en ook over de kosten (kies je wel of niet voor no-cure-no-pay?). 


Schrijf scherpe content voor je webpagina’s en blijf dynamisch door middel van bijvoorbeeld nieuwsberichten of blogartikelen. Leef je vooral in de (potentiële) cliënt in. Qua thema’s én qua taalgebruik. Heeft de lezer weinig tot geen voorkennis over incassotrajecten of schuldhulpverlening? Vermijd dan jargon. Als een tekst te ingewikkeld is, haakt de lezer af. De kunst zit ‘m in het leesbaar én begrijpelijk maken van moeilijke onderwerpen. Dat schept duidelijkheid en vertrouwen bij de klant én kwalitatieve, inhoudelijk content is goed voor Google.


Gebruik je netwerk

Ben je aangesloten bij de Nationale Vereniging van gecertificeerde Incasso-ondernemingen (NVI)? Vergeet dit dan ook zeker niet te vermelden. Het Incasso Keurmerk certificaat geeft ook weer extra vertrouwen. En werk je veel samen met vaste partners? Vermeld dit op je website. Of vraag om een review of testimonials. Misschien zelfs van klanten van jouw klanten - die je bij een bepaalde vordering bijvoorbeeld hebt geholpen met een betalingsregeling. Zo geef je óók een beeld van de manier waarop je zaken doet. Hoe je bent in persoonlijk contact. Want: iedere schuld heeft zijn eigen verhaal. Over het algemeen zijn mensen welwillend om het op te lossen, maar hebben ze de juiste benadering nodig. En jij weet precies wélke benadering.

Online marketing en SEO uitbesteden

Heb je niet voldoende kennis in huis om je website te optimaliseren? Of heb je helemaal geen tijd of zin om te gaan bloggen? Dan hoeft dat ook niet. Voor een online marketing- en SEO specialist zijn zaken als SEO, optimalisatie en bloggen de orde van de dag. Ompro neemt u deze werkzaamheden met liefde uit handen. Benieuwd naar wat we voor jouw incassobureau kunnen betekenen? Neem gerust eens contact met ons op.

Wil je samenwerken met Ompro?