Zoekmachine marketing klopjacht #1
in SEO

Zoekmachine marketing klopjacht #1

Dit is de start van de zoekmachine marketing klopjacht. Hierbij publiceren we maandelijks een overzicht van het nieuws, experimenten, cases en ontwikkelingen op gebied van zoekmachine marketing en social media.

Deze maand kijken we naar een waardevol ebook over SEO, de toekomst van linkbuilding, webanalytics en zoomen we in op sociale media.

Winnen in Google 3.0
Tonny Loorbach – Internet Marketing Universiteit

We beginnen met een ebook geschreven door Tonny Loorbach. Afgelopen week heeft hij de 3e versie van het ebook “Winnen in Google” uitgebracht. Voorgaande versies van het boek hebben me al meerdere malen verrast door de praktische wijze waarop het boek geschreven is. Tonny is in 2010 gestart met zijn website en stond binnen 5 maanden voor een van de meest beconcurreerde zoekterm “internet marketing” in de top 10 van Google.

Tegenwoordig staat hij op positie 1 in Google voor deze zoekterm en trekt hij tienduizenden bezoekers per maand door middel van een longtail zoekwoorden strategie. Hoe hij dit heeft bewerkstelligt wordt stapsgewijs beschreven in zijn ebook.

Wat is linkbuilding anno 2013
Robert van Heerde – Seo door Robert

Dit is een interessant artikel omdat het de toekomst van linkbuilding beschrijft. Robert schrijft dat het traditionele linkbuilding, het eenvoudig linkjes plaatsen al lang niet meer voldoende is.

Tegenwoordig moet je links verdienen. Buiten het leveren van goede content geschreven voor je bezoekers legt hij ook uit op welke wijze je deze links dan kan verdienen, bijvoorbeeld door goede infographics of interviews. Een kort maar interessant artikel.

Google analytics begrijpen en data omzetten in acties
Dave Lorrez – E-tail

Het is betrekkelijk eenvoudig om Google Analytics te implementeren op je website, maar hoe interpreteer je die schat aan informatie om het om te zetten naar acties. Het merendeel lukt het niet om dergelijk gegevens om te zetten in concrete acties om de website te verbeteren mede doordat er geen doelstellingen worden geformuleerd.

Dave Lorrez beschrijft aan de hand van een case hoe je Google Analytics moet begrijpen en hoe deze gegevens moeten leiden tot concrete vervolgacties.

De kracht van Google Plus
Patrick Mackaaij – Een manier om

Dit betreft een zeer informatief artikel over de kracht van Google Plus. Google Plus (+1) zal naar verwachting steeds meer terrein gaan winnen en belangrijker worden dan de andere sociale media netwerken zoals Facebook en Twitter. In het artikel wordt exact uitgelegd waar  Google Plus uit bestaat en welke functionaliteiten het heeft.

Daarnaast wordt er ook ingegaan op het steeds populairder wordende Google Auteurschap (Authorship). Kortom een educatief artikel.

15 creatieve manieren om Twitter te gebruiken voor je business
Nisandeh Neta – Business bootcamp

Veel bedrijven willen Twitter toepassen maar hebben geen idée van de mogelijkheden. Twitter kan gebruikt voor allerlei doeleinden zoals bijvoorbeeld het doen van onderzoek bij je doelgroep, als mededelingsbord en voor het uitbreiden van je netwerk.

Nisandeh Neta beschrijft  in zijn artikel “15 creatieve manieren om Twitter te gebruiken voor je business” op een overzichtelijke en korte manier hoe en waarvoor je Twitter creatief kan inzetten voor je bedrijf. Een leuk artikel ter inspiratie.

Over de schrijver
Mark van Tuel is SEO specialist en eigenaar van Ompro.nl. Ompro helpt bedrijven en organisaties bij de online positionering in de organische zoekresultaten. Mark is een klassieke autodidact en deelt zijn kennis en experimenten via zijn blog.
Reactie plaatsen

Contact met een Ompro specialist

Online marketing specialist contact
arrow_drop_up arrow_drop_down