Zoekmachine Marketing Klopjacht #2
Zoekmachine Marketing Klopjacht #2
20 augustus 2013 
in SEO

Zoekmachine Marketing Klopjacht #2

Enige tijd geleden hebben we de eerste zoekmachine marketing klopjacht gepubliceerd en deze werd goed ontvangen. Voor ons een reden om dit vaker te gaan doen.

Deze maand, het tweede deel van de zoekmachine marketing klopjacht. Hierin komen de volgende onderwerpen aan bod: content marketing vs linkbuilding, een content marketing model, Facebook pagina opmaken, zoekwoorden vinden en meten met Analytics, Google Local.

Waarom content marketing beter is dan linkbuilding
Christian Slagter – Slagter Media

We starten met een artikel waarbij content marketing wordt vergeleken met linkbuilding. Linkbuilding is niet meer zo eenvoudig als voorheen. Voorheen meldde men de website aan bij een aantal directories en vervolgens scoorde deze beter scoorde in de zoekmachine. Google’s algoritmes worden steeds complexer en beter in het beoordelen van de kwaliteit van websites.

Tegenwoordig draait het om het verdienen van links en het opbouwen van langdurige relaties. Met een gedegen content marketing strategie wordt er een band opgebouwd met bezoekers op de website.

Wanneer je waardevolle content biedt zorgt dat ervoor dat bezoekers worden aangetrokken en terugkeren. Dit geldt ook voor backlinks, wanneer je waardevolle content deelt zal men eerder geneigd om te linken naar een post. Een leuk artikel met een heldere boodschap.

Het content marketing model
Joery Bruijntjes – Joerybruijntjes

We blijven nog even in de content marketing hoek. Content marketing is een “nieuwe term” binnen de internet marketing wereld. Eigenlijk is het een term voor iets wat altijd al bestond, het bieden van waarvolle informatie voor een doelgroep.

Er zijn vele manieren om een content strategie op te zetten en het gaat niet om goed of fout. Het is wel mogelijk om jezelf te behoeden voor valkuilen. In dit artikel wordt een beproefd content marketing model aangedragen.

21 Tips voor de nieuwe Facebook pagina opmaak
Erno Hannink – Ernohannink

Facebook pagina’s kunnen in op allerlei manieren worden opgemaakt. Een goed opgemaakte Facebook bedrijfspagina wekt een goede indruk bij zowel klanten als bij potentiële klanten. Zie het als een verlengde van de bedrijfswebsite.

In dit artikel worden 21 tips opgesomd welke onderdelen van de Facebook pagina kunnen worden aangepast, zodat deze naar eigen smaak kan worden ingericht.

Zoekwoorden vinden en meten met Google Analytics
Michèl Tel – micheltel

Een belangrijk doel van zoekmachine optimalisatie is het krijgen van meer (relevante) bezoekers. Men optimaliseert een webpagina voor een bepaald zoekwoorden maar je wordt ook gevonden voor zoekwoorden waarvoor je website “niet direct” is geoptimaliseerd.

Met Google Analytics is exact te achterhalen voor hoeveel zoekwoorden de website is gevonden en voor welke. Zoekt de bezoeker op een zoekwoord bestaande uit één of twee woorden b.v. “camcorder” of zoekt men op “Jvc everio camcorder met harddisk”. De laatste zoekopdracht is uitgevoerd door een bezoeker die weet waarna hij op zoek is, een gerichte bezoeker. Een leuk artikel dat laat zien hoe je de bezoekers wat beter leert kennen.

Hoe belangrijk is de categorie in Google Maps?
Hans Keeren – Qonvert

Lokale zoekmachine optimalisatie wordt steeds belangrijker in het optimaliseren van een website. Ruim 40% van alle zoekopdrachten zijn gericht op lokaal niveau. Een vermelding in Google Maps is de basis voor een goede lokale vindbaarheid.

Dit artikel schetst een case waarbij de waarde van de “categorie” op een Google Places pagina wordt benadrukt.

Reactie plaatsen

Contact met een Ompro specialist

Online marketing specialist contact
Cookie erbij?