Online marketing en SEO Makelaars

Online marketing en SEO voor Makelaars

Voor makelaars, taxateurs, bouwkundigen, projectontwikkelaars, hyptheekadviseurs

11+ jaar

Online marketing ervaring

90+

Succesvolle samenwerkingen

470+

Nr. 1 posities in Google

Online marketing en SEO voor makelaarskantoren

Als makelaar weet jij het als geen ander: een huis koop je niet zomaar. Een huizenkoper zit vol vragen. En jij - als makelaar, taxateur of bemiddelaar in de vastgoedmarkt - hebt daar vast alle antwoorden op. En jij bent dus superslim als jij ze het antwoord op een presenteerblaadje aanbiedt. Maar hoe zorg jij ervoor dat die huizenkoper bij jou terechtkomt tijdens zijn of haar zoektocht naar een nieuw paleisje? Online marketing!


In de makelaardij wordt veel gebruik gemaakt van websites als Funda en Jaap. En dat is uitstekend voor de zichtbaarheid van je aanbod en waarschijnlijk ook voor jouw conversie. Maar voor de (online) zichtbaarheid en reputatie van jouw bedrijf of makelaarskantoor doet het niet zoveel. En dat is jammer, want het gebruik van internet en zoekmachines is de laatste jaren enorm gestegen - en stijgt nog steeds.


Steeds vaker beginnen mensen met hun zoektocht bij Google. Ook als ze een nieuw huis zoeken. Is jouw makelaarskantoor niet vindbaar op de eerste pagina van de zoekresultaten? Dan loopt je veel potentiële nieuwe klanten mis. Jouw website is je visitekaartje. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) en online marketing zijn ook in de makelaardij en vastgoedbranche een opstapje naar een betere reputatie én meer klanten.

Lokale vindbaarheid en SEO voor makelaars

Als makelaar van onroerend goed opereer je in een bepaald geografisch gebied. Het is belangrijk dat je - minstens - in jouw eigen regio gevonden wordt door potentiële klanten. Voor makelaars is lokale SEO een must.


Dat betekent dat je bij lokale zoekopdrachten hoog wilt staan in Google. Een lokale zoekopdracht is bijvoorbeeld "makelaar Den Bosch" of "huis kopen in Den Bosch". Om (lokaal) te scoren met SEO, moet je rekening houden met verschillende zaken:


  • Je makelaarskantoor aanmelden bij Google Mijn Bedrijf
  • Op je website vermelden waar je gevestigd bent - een kaart van Google Maps integreren helpt ook
  • Je website technisch optimaliseren; o.a. geoptimaliseerde URL's en pagespeed zijn van belang
  • Je website moet geschikt zijn voor alle platforms: computer, tablet en smartphone
  • Met zoekwoordenonderzoek kom je erachter hoe je doelgroep zoekt en welke vragen er spelen
  • Naar aanleiding van het zoekwoordenonderzoek schijf je SEO-teksten: unieke en relevante content is belangrijk - ook met lokale insteek
  • Door middel van linkbuilding bouw je aan een kwalitatief en natuurlijk opgebouwd linkprofiel voor een betere web reputatie - let ook op lokale backlinks  

Benieuwd naar de resultaten voor onze klanten?

Contentmarketing voor makelaars

Als makelaar ben je eigenlijk een soort 'huizenmarketeer', maar je neemt een enorme voorsprong op je concurrentie als je - naast je aanbod - ook jezelf en jouw bedrijf goed in de markt zet.


Kies voor een persoonlijke uitstraling, en laat je kennis en betrouwbaarheid alvast doorschemeren via je online inspanningen. In blogs of op effectieve landingspagina's kun je bijvoorbeeld antwoord geven op veelvoorkomende vragen van jouw (potentiële) klant. Denk bijvoorbeeld aan:


  • Waar moet je aan denken bij het kopen van je eerste huis?
  • Wat is de meest actuele regelgeving rondom hypotheekrente en belastingen?
  • Heb ik een hypotheekadviseur, taxateur, notaris of projectontwikkelaar nodig?

Met unieke en relevante content werk je niet alleen aan je reputatie; met dynamische content maak je óók stappen in Google.

Ga samenwerken met makelaars, hypotheekadviseurs, taxateurs, bouwkundigen, aankoopmakelaars, projectontwikkelaars

Als makelaar werk je waarschijnlijk samen met hypotheekadviseurs, taxateurs, bouwkundigen, (onafhankelijke) aankoopmakelaars, projectontwikkelaars, Vereniging van Eigen Huis en mogelijk de NVM. Vraag of je partners een link naar jouw website plaatsen. Voor klanten een extra 'paadje' naar jouw website én Google waardeert een kwalitatief linkprofiel.


Online marketing voor je makelaarskantoor uitbesteden

Als makelaar, adviseur of intermediair wil je je waarschijnlijk het liefst 'gewoon' met je vak bezighouden en klanten blij maken. Je bemiddelt namelijk niet alleen bij de koop en verkoop, of huur en verhuur van een huis of kantoorpand, je helpt mensen ook bij een belangrijke (nieuwe) stap in hun leven.


Denk er eens over na om je online marketing activiteiten uit te besteden aan een expert zoals Ompro. Wij nemen je het werk graag uit handen. We doen niet alleen onderzoek naar jouw branche: makelaardij en vastgoed - maar ook naar je bedrijf, je aanbod én je klanten.


Zodra wij weten wie jouw doelgroep is, wat hun vragen zijn en waar we ze kunnen bereiken, bepalen wij de meest effectieve online marketingstrategie voor jouw makelaarskantoor en gaan we aan de slag met effectieve SEO-teksten, linkbuilding en/of online adverteren.


Benieuwd naar wat Ompro voor jouw makelaarskantoor kan betekenen? Neem contact met ons op! 

Wil je samenwerken met Ompro?