Online marketing strategie - Het succesvol inzetten van online
Wanneer je digitale marketing succesvol in wilt zetten voor jouw organisatie, doe je er goed aan te werken vanuit een uitgedachte online strategie. In dit artikel leggen we uit wat een online marketing strategie is, aan welke online kanalen je kunt denken en delen we ons stappenplan om een succesvolle online strategie op te stellen.
Wat is een online marketing strategie?
Een online marketing strategie is een werkwijze waarmee jij de online doelen van jouw organisatie behaalt. Zie het als een aanvalsplan waarin je alle facetten opneemt om jouw doelgroep te bereiken en vervolgens jouw dienstverlening of producten aan te verkopen.
Bij het opstellen van de online strategie en inzetten van online kun je aan de volgende vragen denken: (tip: breng ook de customer journey in kaart)
● Wat is mijn doel? Wat wil ik met online marketing bereiken?
● Wie is mijn doelgroep?
● Door middel van welke kanalen kan ik deze doelgroep bereiken?
● Wie zijn mijn concurrenten?
● Hoe kan ik deze doelgroep overtuigen om voor mijn dienst of product te kiezen?
Door (onder andere) deze vragen te beantwoorden, vorm je als vanzelf een online marketingstrategie voor jouw online activiteiten.
Bekijk voor meer verdieping het online marketing strategie stappenplan verderop in dit artikel.