Het is vaak beter om geen linkbuilding service te gebruiken en daarvoor zijn een aantal redenen te bedenken. Bekijk hieronder de toelichting en ontdek wat wel een goede manier is van het creëren van externe links.
Te veel links in korte tijd
Een nadeel van het laten realiseren van veel inkomende links via een speciale service is dat er dan in een korte tijd te veel links ontstaan.
De service is er namelijk vaak op gericht om snel resultaat te halen door zoveel mogelijk links te plaatsen.
Een groot aantal links in korte tijd geeft in de eerste plaats vaak geen divers linkbeeld en bovendien worden meestal linkfarms tot stand gebracht, die de betreffende service voor alle klanten gebruikt.
De zoekmachines willen graag dat er sprake is van diversiteit, maar wel gerelateerd aan het onderwerp. De service richt zich eerder op de kwantiteit dan op de kwaliteit en dat komt de positie in de zoekmachine niet ten goede.
Wat kun je wel doen?
Een van de beste tips die gegeven kan worden op het gebied van linkbuilding is het echt te houden. Een natuurlijke opbouw van externe links wordt meer gewaardeerd.
Als je de bezoekers van je website tevreden houdt met voldoende interessante en actuele content, zoals artikelen, video’s en eventuele actieopties.
Tevreden bezoekers die interessante inhoud op je website vinden, zullen vanzelf actie ondernemen.
Bijvoorbeeld door een link naar een artikel of origineel filmpje plaatsen op hun eigen blog, website of via sociale media.
Uiteraard kun je zelf ook actief van sociale media gebruikmaken met als doel dat je informatie door anderen gedeeld wordt.
Een andere manier van actieve linkbuilding is bijvoorbeeld het schrijven van gastblogs.
Met het regelmatig schrijven van gastblogs over een onderwerp dat aan de inhoud van je website relateert, word je al snel als een autoriteit beschouwd.
In de gastblog neem je dan een link op die naar je eigen website verwijst. Ook dat is een door de zoekmachines gewaardeerde manier van het realiseren van inkomende links.