Heading tags

Heading tags trekken de aandacht. In ieder geval de aandacht van de zoekmachine, want als een titel van een tekst met H1 wordt aangeduid, dan is meteen duidelijk voor de robots van Google dat het de titel is en kan tegelijk beoordeeld worden waar de tekst over gaat. Het is een prima techniek voor de onpage optimalisatie.

Titel en tussenkopjes

De titel of header is een belangrijk onderdeel van een tekst en ook de tussenkopjes zijn van belang. Niet alleen voor de zoekmachine, maar tevens voor bezoekers. Het scannen van een webpagina gaat voor de bezoekers eenvoudig als er gebruik is gemaakt van een titel en tussenkopjes met H1, H2 en eventueel een H3 tag voor een subkop.

Gebruik van zoekwoorden

Het gebruik van zoekwoorden in de heading tags wordt zeker aangeraden. Doordat de H1 de belangrijkste header is, wordt doorgaans daarin het belangrijkste zoekwoord opgenomen en dan het liefst zoveel mogelijk vooraan.

In de H2 kan het zoekwoord weer worden opgenomen, maar er kan ook voor het gebruik van het tweede zoekwoord worden gekozen. Bij meerdere van deze tags kan afwisselend wel en niet het keyword worden gebruikt, afhankelijk van de inhoud van de betreffende alinea.

Heading tags zijn zowel voor de zoekmachine optimalisatie als voor bezoekers van belang. Er kan door bezoekers direct een beeld verkregen worden van de inhoud van de tekst en dat kan uitnodigend zijn om verder te lezen. De zoekmachine waardeert het gebruik van tags en zoekwoorden en het levert dan ook een bijdrage om met de website hoger in de resultaten te komen.
Reactie plaatsen