Landingspagina

Een landingspagina is een belangrijk onderdeel van de content strategie. Er wordt met een dergelijke pagina namelijk relevante inhoud met een call to action geboden aan gebruikers van de zoekmachine die naar een dienst of product op zoek zijn.

Bezoekers landen op een webpagina via bijvoorbeeld de zoekresultaten, maar er kan ook vanaf een andere website op een link zijn geklikt. Bijvoorbeeld via een banner of vanuit een mail die is ontvangen.

Overtuig tot actie over te gaan

Bij het maken van een landingspagina is het belangrijk met een aantal aspecten rekening te houden, zoals het trekken van de aandacht van de bezoeker. Dat kan door een aansprekende titel te gebruiken. Zet belangrijke informatie bovenaan en gebruik tussenkopjes zodat bezoekers de tekst vlot kunnen scannen.

Het doel van een dergelijke pagina is om bezoekers te overtuigen actie te ondernemen. Dat kan bijvoorbeeld een actie zijn om een product te kopen of een offerte aan te vragen. Onderaan de pagina kan dan ook een call to action worden opgenomen.

Ook optimaliseren voor de zoekmachine

Bij het creëren van landingspagina’s is het niet alleen van belang om rekening te houden met de bezoeker, maar ook met de zoekmachine optimalisatie. In de meta title of meta description kan het zoekwoord worden opgenomen, maar kan eveneens een korte call to action worden opgenomen.

Het is ook aan te raden om aandacht te besteden aan de internet link structuur, zodat de robots van Google de links kunnen volgen en bezoekers op deze manier meer informatie over een product of dienst kunnen vinden. Een landingspagina die goed is opgezet, kan tot een hogere conversie leiden.
Reactie plaatsen