Metatags

Metatags worden gebruikt om de zoekmachine van informatie te voorzien en spelen op het gebied van zoekmachine optimalisatie dan ook zeker nog een rol van betekenis. Dat gaat overigens niet voor alle tags op, want de meta keywords hebben geen enkele invloed meer op SEO.

Dat geldt we voor de meta title en meta description die in de zoekmachine zichtbaar zijn in de resultaten als er op een zoekwoord wordt gezocht dat betrekking heeft op de inhoud van de webpagina. De tags worden toegevoegd aan het

veld van een HTML webpagina.

Elke webpagina optimaliseren

Het gebruik van metags is een vorm van onpage optimalisatie, waarbij aangeraden wordt om elke webpagina afzonderlijk te optimaliseren. Iedere pagina is uniek en er wordt dan ook aangeraden om elke webpagina van een unieke description en title te voorzien. Uiteraard is het met betrekking tot de SEO aan te bevelen om de belangrijkste zoekwoorden in de verschillende tags op te nemen.

Zichtbaar in de zoekresultaten

De title en meta description zijn twee metatags die zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Bovenaan staat de titel en daaronder wordt het adres van de website vermeld en daar weer onder staat de korte beschrijving.

Er geldt een maximaal aantal karakters dat aanbevolen wordt voor de titel en de beschrijving. Voor de titel wordt aangeraden niet meer dan 50 tekens te gebruiken en voor de beschrijving geldt een maximaal aantal van 150 karakters inclusief spaties.

Doordat de metatags in de zoekresultaten zichtbaar zijn, wordt aangeraden om de tags aantrekkelijk te maken, zodat gebruikers van de zoekmachine zich uitgenodigd voelen om de website te bezoeken.
Reactie plaatsen