SERP

SERP is de afkorting van Search Engine Results Page en die bestaat uit een lijst met zoekresultaten die in de zoekmachine getoond worden nadat er door een gebruiker een zoekopdracht is ingevoerd. Er worden op basis van de zoekopdracht relevante resultaten getoond, waar ook rich snippets onderdeel van uit kunnen maken.

Zoekwoorden van de doelgroep

In het kader van de zoekmachine optimalisatie speelt de SERP natuurlijk een belangrijke rol. Op basis van een zoekwoorden onderzoek kan duidelijk worden welke zoekwoorden de doelgroep gebruikt en dat kan als uitgangspunt dienen om content aan te bieden. Het zoekwoord gebruiken in de title tag wordt aanbevolen, want dat maakt in de resultaten meteen duidelijk waar de webpagina betrekking op heeft.

Controleer de zoekresultaten

Bij een uitgebreide website met veel pagina’s is het tijdrovend om te controleren welke positie op een bepaald woord wordt bezet in de lijst met zoekresultaten. Er is een handige tool beschikbaar, waarmee dat op een snelle en efficiënte manier gecontroleerd kan worden.

Maak gebruik van een SERP checker om erachter te komen wat de Search Engine Ranking Position is op een van de zoekwoorden. Er zijn diverse van deze tools online beschikbaar, maar er kan ook software worden gebruikt.

Indien uit de controle naar voren komt dat er een lage positie wordt bezet, dan kan uiteraard worden aangeraden om de website verder te optimaliseren voor de zoekmachine. Bijvoorbeeld door onpage seo en offpage seo. Door de positie in de resultaten regelmatig te controleren met behulp van een tool kan nagegaan worden of de optimalisatie qua SERP gezien succesvol is.
Reactie plaatsen