Shorttail keywords

Shorttail keywords kennen een hoog zoekvolume. Een van de algemene kenmerken die doorgaans van toepassing is op de zoekwoorden met een hoog zoekvolume is het beperkte aantal woorden dat gebruikt wordt. Zo wordt er bijvoorbeeld vaker op ‘fiets kopen’ gezocht dan op ‘Een zilveren omafiets kopen’. De laatstgenoemde combinatie kan onder de noemer van longtail keywords worden gebracht.

Laag of hoog zoekvolume

Het zoekvolume is hoog bij shorttail keywords. Dat wordt bij het uitvoeren van een zoekwoorden onderzoek al snel duidelijk. Dat brengt met zich mee dat de concurrentie doorgaans eveneens groter is.

Op het gebied van zoekmachine optimalisatie kan een keyword analyse worden gedaan, waarbij er zowel gebruik wordt gemaakt van de woorden die een laag en hoog zoekvolume kennen. De concurrentie is bij een laag zoekvolume minder, zodat daar op beperktere schaal beter mee gescoord kan worden.

Hoge conversie

Als er gekeken wordt naar de concurrentie op het gebied van shorttail keywords en de langere zoekwoordencombinaties, dan geldt dat er een hogere conversie verwacht kan worden bij de langere combinatie van keywords. De groep mensen die longtail zoekwoorden gebruikt, is namelijk specifiek daarnaar op zoek en minder in het algemeen aan het zoeken.

Het belangrijkste voor de zoekmachine optimalisatie en voor de conversie is dat er in elk geval gestart wordt met een zoekwoorden onderzoek. Dat vormt de basis voor verder succes. Het gebruik van longtail woorden wordt daarbij vooral aangeraden omdat daar minder concurrentie op is. Indien er sprake is van een website met een thema dat weinig concurrentie kent, dan ligt het gebruik van shorttail keywords uiteraard voor de hand.
Reactie plaatsen