Handige landingspagina tips

Een landingspagina is een webpagina die speciaal is ingericht voor conversie. Iedere landingspagina heeft één primair doel en is daar volledig op ingericht.

Het doel van iedere landingspagina varieert van een informatieaanvraag tot een inschrijving op een een nieuwsbrief.

Stem de pagina af op een doelgroep

Het is belangrijk om rekening te houden met je doelgroep en een doel vast te stellen voor het maken van een pagina waar je bezoekers rechtstreeks op landen. Wanneer je wilt dat automonteurs een informatieaanvraag doen dan ga je bijvoorbeeld geen lastige woorden gebruiken. Uiteraard alle respect voor automonteurs, het gaat om het voorbeeld ;-) Pas de boodschap aan, aan je publiek.

Optimaliseer voor één zoekterm

Optimaliseer de landingspagina voor één zoekwoord combinatie. Verwerk de zoekterm een keer in de titel, omschrijving, tussenkop en 2-3 keer in de tekst zelf afhankelijk van de lengte. Op deze manier is de pagina ook geoptimaliseerd om hoog in Google te komen.

Een duidelijke boodschap

De bezoekers die op je pagina landen willen in een oogopslag kunnen zien wat er geboden wordt. Het is dus van belang om voor een duidelijke boodschap te zorgen en dat kan onder meer bereikt worden door een aansprekende titel in combinatie met scanbare tussenkoppen.

Zorg dat de bezoeker niet wordt afgeleid

Je kunt ervoor zorgen dat je bezoekers niet worden afgeleid door bijvoorbeeld geen links in je landingspagina op te nemen, die naar wat anders verwijzen.

Alles draait namelijk om je bezoeker vast te houden en actie te laten ondernemen.

Gebruik korte alinea’s

De duidelijke boodschap is voor je doelgroep sneller te vinden als je in de tekst gebruikmaakt van korte alinea’s. Lange teksten kun je meer leesbaar maken door deze in korte alinea’s in te delen.

Benoem de voordelen 

Het doel van de landingspagina is conversie te creëren en daarom is het belangrijk om je bezoekers de voordelen van het afnemen van het product of dienst te laten zien. Dat kun je bijvoorbeeld doen aan de hand van een opsomming.

Laat ook weten wat de bezoeker kan verwachten als het product of dienst wordt afgenomen. Wanneer het gaat om een product vermeldt dan de voordelen in plaats van de specificaties.

Gebruik afbeeldingen of een video

Beelden kunnen meer zeggen dan woorden en het ligt dan ook de hand om de tekst te versterken door een afbeelding of video toe te voegen. Een toelichting via een video geeft je bezoeker een direct beeld van de mogelijkheden en voordelen.

Maak gebruik van een call-to-action

De belangrijkste reden van het maken van een landingspagina is dat je wilt dat de bezoeker actie onderneemt door bijvoorbeeld het aangeboden product te kopen of door een aanvraag voor een offerte te versturen. Zorg ervoor dat de bezoeker weet wat er van hem verwacht wordt bijvoorbeeld door het plaatsen van een button.
Reactie plaatsen