SEO als onderdeel van online marketing

SEO als onderdeel van online marketing

SEO als onderdeel van online marketing is een instrument waar je veel succes mee kunt behalen. Online marketing is een breed begrip waar de zoekmachine optimalisatie ook toe kan worden gerekend.

Om je product of dienst online onder de aandacht te brengen, is het optimaliseren van je website een belangrijk marketing instrument.

Meer omzet met een geoptimaliseerde website

Als je meer omzet wilt genereren dan is het optimaliseren van je website een must als onderdeel van je marketing strategie.

Mensen komen in de meeste gevallen op een website via een zoekmachine en zoeken op bepaalde zoekwoorden. Om goed vindbaar te zijn is het aan te raden om op de 1e pagina van Google komen.

Om je website te optimaliseren maak je gebruik van verschillende mogelijkheden. Zo moet je website in elk geval technisch goed in elkaar steken om door de robot van Google opgemerkt te kunnen worden.

Ook kun je een zoekwoordenanalyse uitvoeren om te kijken welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt en aan linkbuilding doen.

Technische optimalisatie

De technische optimalisatie heeft onder meer betrekking op de wijze waarop je content op je website verwerkt. Zo is het verstandig om headings te gebruiken net als een de meta title en meta description op te nemen en keywords toe te voegen. Google ziet dan sneller waar de inhoud van je website betrekking op heeft.

Analyse van zoekwoorden

Via het Google zoekwoorden hulpprogramma kun je heel eenvoudig een analyse maken van belangrijke zoekwoorden. De voor jouw website belangrijkste zoekwoorden kun je dan gebruik om de webpagina’s op een specifiek zoekwoord te optimaliseren. Bijvoorbeeld door een informatieve tekst rond het keyword te schrijven.

Linkbuilding

Je kunt natuurlijk ook aandacht besteden aan linkbuilding volgens de white hat methode. Daarbij zorg je periodiek voor kwalitatieve backlinks, wat niet alleen door Google wordt gewaardeerd, maar je ook nog eens meer bezoekers vanaf andere websites oplevert.

Natuurlijk is SEO slechts een onderdeel van online marketing en moet je ook andere marketing instrumenten inzetten om meer bezoekers te genereren om meer te kunnen omzetten.

Daarbij kun je dus naast de zoekmachine optimalisatie ook nog aandacht besteden aan adverteren in de zoekmachines, adverteren op andere websites, sociale media inzetten en een e-mail gerichte marketingcampagne opzetten.
Reactie plaatsen