Content is king! Ook in webwinkels

Content is king! Ook in webwinkels

Content is king en dat geldt ook voor webwinkels en webshops. Unieke inhoud van sites wordt gewaardeerd door zoekmachines en door unieke content aan te bieden kun jij de webwinkel hoger in Google laten komen.

Webtekst voor de zoekmachines

Zoekmachines als Google gebruiken onder meer de inhoud van websites om er een bepaalde waarde aan toe te kennen. De tekst vormt een belangrijk deel van de inhoud waar de zoekmachine naar kijkt net als natuurlijk naar de technische kant, zoals de structuur en opbouw van de site.

Veel webshops maken bij het aanbieden van producten gebruik van de productomschrijving die de fabrikant heeft gemaakt. Als de producten door meerdere webwinkels worden verkocht en een gelijke productbeschrijving kennen, dan is er geen sprake meer van unieke inhoud en dat ziet de zoekmachine ook.

Unieke productbeschrijvingen

Je kunt de productbeschrijving van de fabrikant als basis gebruiken om zelf een unieke productbeschrijving te maken, waarin je een beschrijving geeft, de voordelen opnoemt en de eigenschappen en kenmerken van het product duidelijk naar voren laat komen.

Als je voor elk product een unieke beschrijving maakt, dan zal de zoekmachine daar zeker waarde aan toekennen en kun je hoger in de zoekmachine komen.

Naast een tekst voor productbeschrijvingen kun je uiteraard ook per categorie een unieke tekst maken.

Als je een groot aantal producten in je webwinkel hebt, dan kun je besluiten om eerst de best verkopende producten van een extra beschrijving te voorzien. Of je richt je juist op producten die nog weinig worden verkocht en maakt daar een unieke tekst voor.

Zeker als je honderden artikelen aanbiedt, neemt het nogal wat tijd in beslag om unieke beschrijvingen te maken. Je kunt dan als doel stellen om wekelijks bijvoorbeeld voor een tiental producten een tekst te maken.

Titel en tussenkopjes

Het is voor de bezoekers belangrijk dat ze direct een beeld kunnen krijgen van het product, maar ook de zoekmachine kijkt naar de titel en naar wat er in de tussenkopjes bij een tekst is opgenomen.

Voor de bezoekers is een tekst met titel en tussenkopjes snel scanbaar en de zoekmachine kan direct opmaken waar de webpagina over gaat.

Maak gebruik van witregels, zodat de tekst ook eenvoudig leesbaar is.

Content is king en daar kunnen webwinkels van profiteren, want met unieke productbeschrijvingen en teksten voor categorieën en subcategorieën is er nog veel winst te behalen.
Reactie plaatsen