Optimaliseer de urls van je webwinkel

Optimaliseer de urls van je webwinkel, want op die manier kan de zoekmachine Google duidelijk herkennen waar de webpagina betrekking op heeft.

De optimalisatie van urls maakt overigens een klein deel uit van het groter geheel dat betrekking heeft op SEO, maar moet zeker niet onderschat worden.

Elke url van je webwinkel geeft de zoekmachine een belangrijke bron van informatie. De url is het adres van een pagina en bestaat uit een domeinnaam en pad van de webpagina en dient voor elke webpagina uniek te zijn.

Het is belangrijk om in de url het belangrijkste zoekwoord van de betreffende webpagina te verwerken. Dat kan de naam van het product zijn, maar ook een merknaam met toevoeging voor een specifieke categorie.

Houd de url eenvoudig

Het is belangrijk om de url eenvoudig te houden en niet te veel zoekwoorden erin op te nemen, want dat heeft eerder een averechts effect dan een positief effect.

De url kan gelijk zijn aan de titel van de pagina, maar de titel kan ook uitgebreider zijn met de zoekwoorden van de url erin opgenomen.

Meta title en meta description

Naast dat je de urls voor je webwinkel kunt optimaliseren, is het ook belangrijk om een webpagina een meta title en meta description mee te geven.

Deze worden zichtbaar getoond in de zoekmachine. De belangrijkste zoektermen kun je uiteraard weer opnemen in de meta title en meta description.

Als je met je webwinkel goed gevonden wilt worden in de zoekmachines, dan is het van belang dat je niet alleen de urls gaat optimaliseren, maar moet je ook met andere aspecten rekening houden, zoals unieke productbeschrijvingen en linkbuilding.
Reactie plaatsen