Plaats unieke product beschrijvingen

Plaats unieke product beschrijvingen

Unieke product beschrijvingen zijn van groot belang voor de optimalisatie voor de zoekmachine, maar uiteraard ook voor de bezoekers van je webwinkel die het product willen aanschaffen.

Een groot aantal webwinkels gebruikt de productomschrijving van de fabrikant, maar daardoor ziet de zoekmachine de tekst niet als uniek en kun jij je met je productpagina dus niet onderscheiden omdat er geen unieke content gebruikt wordt.

Het gebruik van unieke content wordt altijd door Google gewaardeerd en dat geldt dus ook zeker voor de beschrijvingen van artikelen die in je webwinkel worden aangeboden. Het neemt veel tijd in beslag als je veel producten hebt, maar je hoeft natuurlijk niet alles in één keer te doen.

Zorg ervoor dat je wekelijks een aantal unieke beschrijvingen maakt als er te veel producten zijn om het werk in één keer af te krijgen. Het regelmatig plaatsen van unieke inhoud wordt namelijk ook gewaardeerd door Google.

Schrijf een pakkende titel

In de eerste plaats schrijf je voor de bezoekers van je webwinkel en daarom is het belangrijk om een pakkende titel te gebruiken. In de titel neem je het belangrijkste zoekwoord op en benoem je bijvoorbeeld een voordeel van het product.

Scanbare tekst

Maak bij het schrijven van de tekst voor het product gebruik van tussenkopjes, zodat de beschrijving voor bezoekers snel te scannen is. Natuurlijk spreek je op een overtuigende manier je bezoekers aan en benoem je de voordelen van het product dat in je webwinkel wordt aangeboden.

Bezoekers die interesse hebben in een product willen ook graag op de hoogte komen van de specifieke eigenschappen en kenmerken van het artikel. Deze kun je in de tekst verwerken of puntsgewijs naast de tekst of onder de tekst opnemen.

Neem een call to action op in de tekst

Aangezien ook Google het meer waardeert als je in de eerste plaats voor je bezoekers schrijft, is het ook aan te raden om een call to action te gebruiken. Daarmee geef je de bezoekers de gelegenheid om het product direct te bestellen.

Het optimaliseren van je webwinkel kan ook op andere gebieden, zoals het gebruiken van geoptimaliseerde afbeeldingen en het toepassen van een meta title en meta description met daarin de belangrijkste zoekwoorden.

Er komt voor de optimalisatie dan ook meer bij kijken dan alleen het plaatsen van unieke product beschrijvingen.
Reactie plaatsen