Schrijf product details en kenmerken goed uit!

Schrijf product details en kenmerken goed uit!

Product details en kenmerken van producten in je webwinkel moeten goed uitgeschreven worden als je hoger in de zoekmachine wilt scoren.

Gebruik de termen dan ook in je meta title en in je meta description om het de zoekmachines gemakkelijk te maken je te vinden.

Elk product in je webwinkel verdient een unieke beschrijving, maar daarnaast is het ook van belang dat je gebruikmaakt van de mogelijkheid om specifieke eigenschappen van het artikel te beschrijven in je meta title en meta description.

Het voordeel hiervan is dat je webwinkel gaat scoren voor de zogenaamde longtail zoekwoorden, dit zijn de zoektermen die bestaan uit drie of meer zoekwoorden.

Hieronder een voorbeeld om het verschil aan te duiden:
Shorttail: Heren schoen

Longtail:  Zwarte heren schoen met lederen veters

Zoals je wellicht zult begrijpen zijn mensen die zoeken op de longtail term heel specifiek op zoek naar een product. De mensen die zoeken op het shorttail zoekwoord zijn zich aan het orienteren, men weet dat ze een mannen schoen zoeken maar nog niet welke kleur, met veters of klittenband etc.

Voor longtail zoekwoorden kom je sneller hoger in de zoekresultaten omdat deze termen minder concurrentie hebben dan shorttail zoekwoorden.

Daarnaast hebben longtail zoektermen vaak een hogere conversie dan shorttail zoekwoorden.

Daarnaast kunnen gebruikers van de zoekmachine aan de hand van de titel en korte beschrijving in een oogopslag zien of het product dat jij in de webwinkel aanbiedt datgene is waar men naar op zoek is. De meta title en meta decsription worden namelijk in de zoekmachine getoond.

Belangrijkste zoekwoorden

Voor het goed uitschrijven van product details en kenmerken is het van belang dat je de belangrijkste zoekwoorden gebruikt in de meta title en in de meta description.

De titel valt de gebruiker van de zoekmachine sneller op doordat deze bovenaan staat en daaronder gevolgd wordt door de uitgebreidere meta description.

De zoekmachine kijkt naar de samenhang van de tekst op de webpagina in relatie tot de meta tags, zoals de meta title en meta description. Daarom is het ook van belang altijd het belangrijkste zoekwoord erin op te nemen.

Call to action

Je kunt zowel in de titel als in de meta description gebruikmaken van een call to action, zodat de bezoeker direct wordt aangespoord om je webwinkel te bezoeken en het product te kopen.

In plaats van een call to action, heb je ook de mogelijkheid om een ander voordeel te benoemen, zoals ‘nu bestellen – morgen in huis’ en dat natuurlijk in combinatie met het belangrijkste zoekwoord, zoals het betreffende artikel en/of merknaam.

Elk product in je webwinkel verdient de nodige aandacht om hoog in Google te komen. Dat betekent dat je ook een unieke productbeschrijving moet realiseren om je daarmee voor de zoekmachine te onderscheiden.

Doe je dat in combinatie met het goed beschrijven van de product details en kenmerken dan is dat perfect voor de SEO.
Reactie plaatsen