De ideale content strategie voor webwinkels

De ideale content strategie voor webwinkels

De ideale content strategie voor webwinkels bestaat uit meerdere elementen, die gecombineerd met elkaar conversie verhogend zullen werken. Maak gebruik van de informatie en tips om de omzet van de webwinkel te verhogen.

In elk geval is belangrijk om de teksten voor productbeschrijvingen uniek te laten zijn en niet de standaardinformatie over het product van de fabrikant te gebruiken.

De zoekmachine waardeert unieke productteksten meer en dat heeft dus direct al een positieve invloed op de positie van de webwinkel in de zoekresultaten van Google.

Long tail product beschrijvingen

Elk product in de webwinkel verdient een unieke beschrijving met informatie over het artikel, zoals unieke eigenschappen en specificaties. Het is strategisch gezien slim om daarbij van long tail product kenmerken gebruik te maken.

Bij de long tail product beschrijvingen beschrijf je niet alleen het merk en het soort artikel, zoals Adidas schoen, maar voeg je extra kenmerken toe, zoals een ‘zwarte heren Adidas schoen met strepen’ en beschrijf je het product ook als ‘zwarte mannen schoen’. Dat zijn zoektermen die door gebruikers in de zoekmachine worden ingevoerd.

Bij long tail beschrijvingen ontvang je bezoekers in de webwinkel die heel gericht op zoek zijn naar een specifiek artikel.

Bovendien komt de productbeschrijving in de zoekmachine op basis van zoekopdrachten met verschillende zoekwoordcombinaties naar boven.

Doordat de bezoekers in de webwinkel heel gericht op zoek zijn en het gewenste artikel in de webwinkel vinden, zal er eerder een aankoop worden gedaan. Men heeft immers gevonden wat men zocht en dus werkt deze ideale content strategie met long tail product kenmerken conversieverhogend.

Creëer inhoud voor de bezoekers

Het is natuurlijk belangrijk om hoog in de zoekmachine te komen, maar in de eerste plaats moet de inhoud afgestemd zijn op de bezoekers van de webwinkel. Google hecht grote waarde aan kwaliteit voor de bezoekers, zodat dat ook het uitgangspunt moet zijn bij het creëren van content.

Content bestaat niet alleen uit tekst, maar ook uit afbeeldingen en bijvoorbeeld video’s van producten. Bij een afbeelding wordt een eerste indruk verkregen, maar in een video kan een product echt gedemonstreerd worden.

Met de toevoeging van afbeeldingen en video’s creëer je extra waarde voor de bezoekers en dat zal door Google niet onopgemerkt blijven.

Bij alle inhoud die geplaatst wordt moet uiteraard wel rekening gehouden worden met de optimalisatie. Dat geldt niet alleen voor de teksten, maar ook met betrekking tot de optimalisatie van afbeeldingen en video’s, waar een bestandsnaam, title tag en alt tag aan kan worden meegegeven.

Als bovenstaande informatie wordt gebruik, dan zijn de eerste stappen op weg naar de ideale content strategie voor webwinkels in ieder geval gezet. Het blijft dan altijd zaak om verder te werken aan zoekmachine optimalisatie en het bieden van waarde aan bezoekers.
Reactie plaatsen